• يکشنبه ٨ آبان ١٤٠١-١١:٠١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٥٤٤١
معدنی پور خواستار شد:

نیروهای فرهنگی و اجتماعی باتجربه باید حفظ شوند/ بروزرسانی چارت حوزه فرهنگی و اجتماعی در مدیریت شهری

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: از سال 86 تا کنون چارت حوزه فرهنگی و اجتماعی ثابت باقی مانده است که با توجه به تغییرات و نیازهای فرهنگی و اجتماعی در جامعه این چارت می بایست به روزرسانی شود.

 
 
 
 
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران به منظور بررسی چالش ها و فرصت های پیش روی شهرداری های مناطق شهر تهران در حوزه فرهنگی و اجتماعی جلسه مشترکی را با معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران و معاونان اجتماعی مناطق 22 گانه برگزار کرد.
در این جلسه نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران بر ضرورت صرف اعتبارات حوزه فرهنگی و اجتماعی در همین حوزه تاکید کرد و گفت: شهرداران مناطق می بایست به صورت جدی به این موضوع توجه داشته باشند که بودجه و اعتبار حوزه فرهنگی و اجتماعی نباید در سایر حوزه ها هزینه شوند.
وی ادامه داد: بر اساس بررسی های صورت گرفته هم اکنون معاونت اجتماعی شهرداری تهران بعضی از ردیف های بودجه ای را صد در صد باز کرده که در این زمینه ضروری است تا مناطق از این فرصت استفاده بهینه را برده و پروژه های خود را به انجام برسانند.
این عضو شورای اسلامی شهر تهران جایگاه حوزه اجتماعی و فرهنگی را در مدیریت شهری بسیار مهم دانست و گفت: این حوزه می بایست محور تمام ماموریت های مدیریت شهری باشد.
معدنی پور اظهار داشت: معاونت  فرهنگی و اجتماعی با دیگر معاونت ها متفاوت است که این تفاوت در خصوص نیروها و کادر معاونت در سطح ستاد و مناطق نیز مصداق می یابد. تجربه در این حوزه حرف اول را می زند لذا ضرورت دارد تا قدر نیروهای باتجربه این حوزه دانسته شود و آنها را حفظ کنند، چرا که اینها سرمایه های اجتماعی این حوزه هستند.
وی در ادامه گفت: از سال 86 تا کنون چارت حوزه فرهنگی و اجتماعی ثابت باقی مانده است که با توجه به تغییرات و نیازهای فرهنگی در جامعه این چارت می بایست بروزرسانی شود که این امر می بایست از سوی معاونت اجتماعی و فرهنگی صورت گیرد
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه از معاونان فرهنگی و اجتماعی مناطق خواست تا گوش شنوایی برای حرف های مردم و مدیران محلات باشند، 
همچنین توجه به شاخصه های مدیریتی در برنامه ریزی و بودجه ریزی، تعامل مناسب بین شهردار و معاون فرهنگی و اجتماعی، نیازسنجی اولویت های مناطق و افزایش اختیارات معاونین اجتماعی از دیگر موضوعات مورد تاکید رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی بود.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: