• پنج شنبه ١٦ تير ١٤٠١-٠٩:٢٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٤٦٣٩
نائب رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی تاکید کرد؛ 

هویت بخشی به محلات با محور قرار دادن مساجد/برنامه های شهرداری باید با محوریت خانواده ها برگزار شود

سخنگو و نائب رییس کمیسیون فرهنگی در شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم توجه ویژه به موضوعات فرهنگی در پایتخت تاکید کرد.

 
 
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه سلسله بازدید‌های «چهارشنبه‌های فرهنگی» علیرضا نادعلی سخنگو و نائب رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران به همراه آبادیان شهردار منطقه هفت، صبح امروز در این منطقه به منظور بازدید از پروژه های فرهنگی و دیدار با نخبگان و شهروندان منطقه ۷ حضور پیدا کرد.
بر اساس این گزارش نادعلی در نشست با شورای معاونان شهرداری منطقه ۷ ضمن تاکید بر اهمیت نقش فعالیت مناطق در موضوعات فرهنگی اظهار کرد: مناطق و نواحی شهرداری تهران در اجرای فعالیت های فرهنگی و سیاست های کلان مدیریت شهری پایتخت نقش اساسی دارند و اثرگذار هستند.
سخنگو و نائب رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اهمیت طرح «چهارشنبه های فرهنگی گفت:  یکی از دغدغه های اساسی مقام معظم رهبری که بارها به آن اشاره کردند توجه ویژه به موضوعات فرهنگی است؛ لذا ما در مدیریت شهری تهران نیز تلاش کردیم به صورت ویژه با گفت‌و‌گو با فعالان فرهنگی منطقه به این موضوع بپردازیم. به همین منظور طرح چهارشنبه های فرهنگی را  دنبال کردیم؛  مهم ترین  ویژگی چهارشنبه های فرهنگی این است که به امر فرهنگی می پردازد و مسائل فرهنگی مناطق را به صورت کارشناسی شده و با همکاری نخبگان و فعالان مورد بررسی قرار می‌دهد.
وی گفت: رسیدگی و توجه به مسائل فرهنگی در مدیریت شهری می تواند باعث شود از معضلات و آسیب اجتماعی جلوگیری شده و شاهد پیشرفت آسیب‌های اجتماعی نباشیم؛ لذا باید در مدیریت شهری پایتخت نگاه ویژه ای به موضوعات فرهنگی شود.
نادعلی  در ادامه گفت: متاسفانه  با توجه به گسترش پایتخت و تبدیل شدن این شهر به یک ابر شهر؛  تهران دچار  بی هویتی  شده است و باید هویت به این شهر بازگردد؛ به همین منظور می توان بر هویت محلات توجه کرد؛ در گذشته شاهد بودیم که  در بافت تهران مساجد، بازار و حمام های قدیم  نقش مهمی داشته و امروز مسجد نقش اساسی هویت بخشی به محلات را دارند؛ لذا مسجد محوری یکی از اقداماتی است که می تواند راهبری محلات را انجام دهد.
نائب رییس کمیسیون فرهنگی با اشاره به  توجه ویژه به خانواده ها گفت: یکی دیگر از موضوعات مهم، خانواده محوری در شهر تهران است که می‌تواند فرهنگ سازی خوبی برای پایتخت داشته باشد لذا برنامه های شهرداری تهران می‌بایست با محوریت خانواده‌ها برنامه ریزی و برگزار شود.
انتهای پیام/

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: