• يکشنبه ١٧ بهمن ١٤٠٠-١٥:٣٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٣٧٥٨
علوی در گفت و گو با فارس مطرح کرد:

استقلال، خودباوری و تکیه بر توان داخلی 3 دستاورد بزرگ انقلاب

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه استقلال، خودباوری و تکیه بر توان داخلی 3 دستاورد بزرگ انقلاب است، گفت: پروژه هایی مانند اتوبان طبقاتی صدر، تونل توحید، توسعه تونل های مترو و پل سازی از جمله اقداماتی است که می توانیم به آنها افتخار کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران سید احمد علوی، عضو شورای ششم شهر تهران در گفت وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، درباره مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی اظهارداشت: استقلال، خودباوری و تکیه بر توان داخلی را از مهمترین دستاوردهای این انقلاب است.
 
وی با اشاره به اینکه دستاورد ابتدایی انقلاب اسلامی استقلال کشور بود ،گفت: این که ما توانستیم در زمان جنگ سرد میان بلوک های شرق و غرب، کشوری داشته باشیم که نه وابسته به شرق بود و نه غرب و مستقل از این 2 جریان خود جریان سوم و الگویی شد برای دیگر کشورها، دستاورد عظیمی بود که به آن می بالیم.
 
عضو شورای شهر تهران ادامه داد: 8 سال دفاع مقدس و از دست ندادن حتی سانتیمتر از خاک کشور که در 2 قرن گذشته بی سابقه بود آن هم بدون پشتیبانی شرق یا غرب نشان داد که ایران اسلامی کشوری کاملا مستقل است.
 
وی خودباوری را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی خواند و افزود: به ثمر رسیدن انقلاب بدون حمایت خارجی و دفاع مقدس سبب شد تا به یک خودباوری دست پیدا کنیم که ما توان انجام هرگونه کاری را داریم و بر این اساس بدون تکیه بر توان کشورهای خارجی شروع به توسعه کشور کردیم.
 
علوی ادامه داد: شاید این توسعه به علت تحریم ها و عدم حمایت توسط خارجی ها کمی کند پیش رفته باشد اما در نهایت به سرانجام رسید. به طور مثال در موضوع توسعه استفاده از انرژی هسته ای ما می بینیم که قبل از انقلاب این صنعت قرار بوده به طور کامل توسط بیگانگان اجرا شود اما بعد از انقلاب دانشمندان ما ثابت کردند که نیاز به حمایت بیگانگان ندارند و از پس تمام کارها بر می آیند.
 
وی همچنین به توسعه علومی مانند نانو، ژنتیک و سلول های بنیادی اشاره کرد و گفت: امروز در تمامی این علوم جزو کشورهای برتر دنیا محسوب می شویم، توسعه استفاده از فناوری نانو با تکیه بر توان داخلی موجب شده تا امروز در بخش صادرات شاهد ارز آوری برای کشور باشیم. در حوزه علوم ژنتیک و سلول های بنیادی نیز دانشمندان ما ثابت کردند که جزو برترین ها هستند. 
 
عضو شورای ششم شهر تهران ادامه داد: شما ببینید که در همین چند سال اخیر چه تعداد توریست برای درمان ناباروری وارد ایران شده است؟ ایران امروز قطب درمان ناباروری در منطقه محسوب می شود و همه اینها با تکیه بر توان داخلی و خودباوری شکل گرفته است.
 
وی با اشاره به پیشرفت های حاصل شده در صنعت نظامی و دفاعی کشور گفت: این پیشرفت ها به حدی بوده که کشورهای دیگر امروز در تحلیل های خود ایران را از جمله کشورهای ابرقدرت در حوزه نظامی و دفاعی می خوانند و به دستاوردهای ما احترام می گذراند.
 
علوی با اشاره به تغییرات شگرف در تهران طی 43 سال گذشته گفت: در این سالها در تهران پروژه هایی اجرا شد که نمی توان از آنها چشم پوشی کرد. پروژه هایی مانند اتوبان طبقاتی صدر، تونل توحید، توسعه تونل های مترو، پل سازی و ... از جمله پروژه هایی است که می توانیم به آنها افتخار کنیم. البته شاید عده ای بگویند این توسعه ارتباطی به انقلاب اسلامی ندارد اما باید در پاسخ به آنها بگوییم که به سرانجام رسیدن این پروژه ها با تکیه بر توان داخلی و در شرایط تحریم، نتیجه همان خودباوری است که انقلاب اسلامی به ما هدیه داد.
 
وی تاکید کرد: توان مهندسان ما در ساخت پل، سد و حفر تونل به حدی است که هم اکنون علاوه بر رفع نیاز داخلی، در کشورهای همسایه نیز به عنوان پیمانکار حضور دارند و مشغول انجام پروژه های سنگین هستند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: