• شنبه ٢٥ دی ١٤٠٠-١٩:٣١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٣٥٧٤
معدنی پور تاکید کرد؛

ضرورت توجه به پیوست های فرهنگی در نمایشگاه شهر آفتاب

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران بر ضرورت توجه به پیوست های فرهنگی در برگزاری نمایشگاه های تخصصی در مجموعه شهر آفتاب تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری شورای اسلامی شهر تهران، نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران به همراه علیرضا نادعلی، زهرا شمس احسان و سید احمد علوی دیگر اعضای این کمیسیون با همراهی محمدرئوف قادری مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب و معاونان وی از امکانات و ظرفیت های نمایشگاه شهر آفتاب و همچنین پروژه های در حال احداث و آماده افتتاح این مجموعه بازدید به عمل آوردند و در جلسه ای به ارزیابی و بررسی مسائل و موضوعات ظرفیت ها، چالش ها، دستاوردها  این مجموعه نمایشگاهی پرداختند.
شهرآفتاب با 40 هزارمتر فضای مفید آماده برگزاری نمایشگاه های پر مخاطب
در این جلسه محمدرئوف قادری مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب به ارائه گزارشی از اقدامات انجام گرفته در شهرآفتاب پرداخت و اظهارداشت: توجه ویژه اعضای شورای شهر در دوره جدید، امید تازه ای برای فعالان عرصه نمایشگاهی در شهرآفتاب ایجاد کرده است و در واقع با پیگیریهای صورت گرفته توسط اعضای شورای شهر در چند ماه گذشته در خصوص استفاده از ظرفیتهای نمایشگاه شهرآفتاب، خستگی چند ساله پرسنل برطرف شده و ما خواستار ادامه این حمایتها هستیم.
وی با بیان اینکه با راه اندازی مرکز تجارت جهانی در دو تا سه ماه آینده 15 هزار متر فضای مفید نمایشگاهی به ظرفیت های نمایشگاه شهرآفتاب اضافه می شود، بیان کرد: با استفاده از فضاهای نمایشگاهی ساختمان تجارت جهانی، فضای مفید شهرآفتاب به 40 هزارمتر افزایش می یابد که این امر بر توانایی این مجموعه در برگزاری نمایشگاه های بزرگ بیش از بیش می افزاید.
حمایت شورای شهر از شهرآفتاب
در ادامه این جلسه نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران، ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات انجام شده در راستای پیشرفت در اجرای ماموریت های مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب، اظهارداشت: نمایشگاه شهرآفتاب در دوران کرونا با وجود تعطیلی بسیاری از فعالیتها در کشور، با تعریف کاربری های فرهنگی و اجتماعی استفاده بهینه ای از فضای موجود خود داشته، که قابل تقدیر است.
وی در ادامه بر ضرورت ارائه لایحه از سوی نمایشگاه شهر آفتاب به شورای اسلامی شهر تهران به منظور رفع موانع و مشکلات این مجموعه تاکید کرد و گفت: در شرایط حاضر یکی از ماموریت های مهم شرکت شهر آفتاب تهیه لایحه مربوط به طرح مصوب اخیر شورای شهر ششم و ارائه آن به شورای شهر است. با ارائه این لایحه بسیاری از موارد مورد نیاز درنظر گرفته خواهد شد.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اهمیت در نظرگرفتن پیوست فرهنگی برای برگزاری رویدادها در نمایشگاه شهرآفتاب، گفت: کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران به دنبال برگزاری برنامه های فرهنگی و اجتماعی در مجموعه شهرآفتاب است که در این زمینه مجموعه شهر آفتاب باید تقویم سالیانه فرهنگی برای برپایی نمایشگاه های خود پیش بینی نماید، همچنین توجه به پیوست فرهنگی اجتماعی برای همه نمایشگاه ها یک امر ضروری است. صرف اینکه در نمایشگاه رویدادهای فرهنگی و اجتماعی داشته باشیم نمی تواند معیار عمل باشد، بلکه نمایشگاه ها که با موضوعات مختلف و تخصصی برگزار می شوند نیز می بایست دارای پیوست فرهنگی اجتماعی باشند.
وی بر ضرورت حمایت از مجموعه شهرآفتاب تاکید کرد و افزود: امیدواریم با انتقال نمایشگاه به شهرآفتاب شاهد رونق بخشی بیشتر به این سرمایه ملی باشیم.
در ادامه این جلسه علیرضا نادعلی نیز با اشاره به اینکه شهرداری باید از شهرآفتاب حمایت کند، گفت: شهرداری و شورای شهر دست به دست هم دهند تا بتوانیم به خوبی از ظرفیتهای شهرآفتاب استفاده کنیم.
گفتنی است در این بازدید، ایستگاه مترو اختصاصی نمایشگاه، سالن های نمایشگاهی، ساختمان اداری،  محل احداث سالن های جدید نمایشگاهی، هتل ها، استیج روباز برگزاری مراسم فرهنگی و پیشرفت پروژه ساختمان تجارت جهانی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: