• يکشنبه ١٨ مهر ١٤٠٠-٠٨:٠٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٢٦٩٤
پیرهادی در نشست اعضای شورای شهر تهران با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری:

تصویب لوایح و قوانین در حوزه فناوری را تسهیل می‌کنیم

رییس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورا در دیدار با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تاکید کرد: ما در شورای شهر تلاش می‌کنیم روند تصویب لوایح و طرحهای نو آورانه را تسهیل کنیم. این کار با کمک جوانان و نخبگان قابل‌اجرا است.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران اعضای کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران به همراه جلال بهرامی معاون خدمات شهری شهرداری تهران با سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری دیدار کردند و در این نشست راهکارهای نوآورانه و هوشمند سازی شهر تهران بررسی شد.
مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت،محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در این جلسه با اشاره به وظایف این کمیسیون گفت: در این مجموعه موضوعات مختلفی چون خدمات شهری، محیط زیست، سلامت و غیره به شکلی مجزا و تخصصی مورد بررسی قرار می‌گیرد که در هرکدام از این موضوعات می‌توانیم از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فناورانه و نوآورانه موجود در کشور بهره بگیریم.
وی افزود: قطعاً اجرایی شدن هرکدام از این اقدامات نیازمند تصویب لوایح و قوانینی است که ما در شورای شهر تلاش می‌کنیم روند تصویب آن‌ها را تسهیل کنیم. این کار با کمک جوانان و نخبگان قابل‌اجرا است.
به گفته پیرهادی، همکاری مشترک میان معاونت علمی و فناوری و شورای شهر و شهرداری اتفاقی خوش‌یمن و دارای نتایج مثبت برای شهر تهران و دیگر شهرها خواهد بود.
 
باید تقابل بخش سنتی و نوآور شهری را کاهش دهیم
سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری نیز در این نشست با اشاره به اینکه تغییر نگرش مهم‌ترین نیاز برای مجموعه شهرداری و شورای شهر برای بروز تغییرات نوآورانه در شهر است، گفت: تزریق نوآوری در شهرها بسیار مهم است و باید این کار را با کمک توان داخلی انجام دهیم.
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مشکلات در این حوزه تقابل بخش سنتی و ایده‌های نوآورانه است که باید تلاش کنیم این معضل را حل کنیم تا ایده‌های خلاق سریع‌تر و بهتر به نیازهای شهری تزریق شود.
رئیس بنیاد ملی نخبگان افزود: به‌طور مثال برای راه‌اندازی تاکسی‌های آنلاین مخالفت‌های زیادی از سمت بازیگران سنتی این حوزه وجود داشت. موانعی که اجازه فعالیت به آن‌ها نمی‌داد هرچند که درنهایت این خلاقیت‌ها بود که برنده رقابت شد.
ستاری ادامه داد: شهرداری می‌تواند از ساختمان‌های بلااستفاده یا فضای فرهنگسراهای موجود برای توسعه کسب‌وکارهای خلاق و نوآورانه این حوزه کمک بگیرد و این فضاها را در اختیار آن‌ها قرار دهد.
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری با انتقاد از عدم کارایی هزینه کرد در حوزه آموزش کشور، گفت: باید کاری کنیم که این آموزش‌های ارائه‌شده نهایتاً 5 سال بعد در جامعه نمود یابد. اما به دلیل ورود دولت به این حوزه به نتیجه مطلوب نرسیده‌ایم. باید به این نکته توجه کنیم که پژوهش محصول کار بخش خصوصی است نه دولتی.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: