• يکشنبه ٧ شهريور ١٤٠٠-١٢:١٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٢٣١٨
مهدی بابایی مطرح کرد:

نامشخص بودن روند پیوند سایر مراکز نو آوری و فناوری با سامانه " باهم"

عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران خطاب به مدیر عامل فاوا گفت: با تو جه به اینکه پنج مرکز نوآوری و فناوری در تهران داریم. اما نحوه اتصال این مراکز به سامانه "باهم" چگونه است؟

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران مهدی بابای در هفتمین جلسه شورا از محمد فرجود رئیس سازمان فناوری ارتباطات و اطلاعات شهرداری تهران : در گزارش فرمودید که پنج مرکز نوآوری و فناوری در تهران داریم. اما نحوه اتصال این مراکز به این سامانه چگونه است؟ همچنین اینکه یک مرکز نوآوری و فناوری هم در ذیل مرکز مطالعات داریم. این مرکز چه فعالیتی دارد و اتصال آن با این سامانه چگونه است؟ 

 

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بینالملل شورای اسلامی شهر تهران، محمد فرجود رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در هفتمین جلسه شورا گزارش خود را درخصوص اهم فعالیتهای این سازمان ارائه کرد و مهدی بابایی پرسشهایی را درخصوص گزارش او مطرح کرد.

بابایی سخن خود را با تشکر از گزارش فرجود شروع کرد و گفت: یکی از نکات این گزارش، سامانه «باهم» بود که پیرو دغدغه مسائل فناورانه شهرداری تهران، مرکز نوآوری شهر تهران را در این سامانه بارگذاری کردند. اینجانب با بررسی سامانه به نکاتی رسیدم: در کشورهای پیشرفته مباحثی مانند پارکهای علم و فناوری و استفاده از دانشمندان جوان و استفاده از فناوریهای مختلف مطرح است و این درحالیست که یکی از دغدغههای ما در شهرداری تهران اینست که بتوانیم مسائل مشکلات خود را به دانشمندان جوان ارائه کرده و قسمتی از این مشکلات را با کمک ایشان و در کنار کارآفرینی برای ایشان، حل کنیم.

عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا ادامه داد: این سامانه میتواند بخشی از این دغدغهها را حل کند. اما خلائی که در این سامانه دیده میشود اینست که روند حمایتی ما از طرحها را بیان نکردیم و مشخص نیست که چه زیرساختهایی را برای این طرحها قرار میدهیم. یعنی وقتی طرحها ارزیابی شده و مقبول واقع شدند، چه حمایتهایی برای ایشان ارائه میکنیم. در سامانه آمده است که طرح پس از ارزیابی به معاونت مربوطه ارائه میشود. اما اینکه پس از آن چه اتفاقی میافتد، مشخص نیست.

مهدی بابایی افزود: این امر در نتایج سامانه هم مشخص است که بیش از یک یا دو طرح به هر معاونت ارائه نشده است و نتایج این طرحها در اجرا نیز مورد بررسی قرار نگرفته است.

او با طرح پرسشی گفت: در گزارش فرمودید که پنج مرکز نوآوری و فناوری در تهران داریم. اما نحوه اتصال این مراکز به سامانه "باهم" چگونه است؟ همچنین اینکه یک مرکز نوآوری و فناوری هم در ذیل مرکز مطالعات داریم. این مرکز چه فعالیتی دارد و اتصال آن با این سامانه چگونه است؟ 

6-7

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: