• شنبه ٥ تير ١٤٠٠-٠٨:١٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢١٨٨٥
در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

متحول‌شدن شهر با مشارکت بانوان/ شفافیت راه حل حذف رانت و فساد است

محمد سالاری عضو شورای شهر تهران گفت: مدیریت شهر‌ها با مشارکت بانوان متحول می‌شود و تاثیر بسیار زیادی بر مثبت بودن اقدامات می‌گذارد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: بعضی‌ها از ما می‌پرسند که مدیریت شهری دوره پنجم چه اقداماتی انجام داده و ما تنها پاسخمان این است که اول باید در نظام جمهوری اسلامی ایران و شهرداری تهران کار را به درستی تعریف کنیم، اگر مفهوم کار، بذل و بخشش دارایی‌های شهر است، خیر ما این کار را انجام ندادیم.
 
وی ادامه داد: اگر کار به این معنی است که در سال ۹۱ در منطقه ۱ تهران هزار و ۲۴۰ اضافه طبقه فراتر از قانون و طرح تفصیلی به اقلیتی از شهر رانت دهیم، خیر این کار انجام نشده است و ما تا پایان سال ۹۹ آن را به صفر رساندیم.
 
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: ما در صیانت و حفاظت از حقوق عمومی شهر با هیچکس تعارف نداریم، شفافیت و نظارت همگانی راه حل حذف رانت و فساد است، مصوبه برج باغ را لغو کردیم و اجازه ندادیم باقی مانده باغات ارزشمند که ریه‌های شهر هستند از بین بروند.
 
سالاری خاطرنشان کرد: به نظر من مجموعه برنامه‌ها، سیاست‌ها و طرح‌های شهری باید منجر به بهتر شدن حال شهروندان شود برای مثال هزینه‌کردن تمام دارایی‌های شهر برای بزرگراه‌سازی یک انحراف جدی در اداره شهر بود.
 
وی با اشاره به نقش بانوان در مدیریت شهر، یادآور شد: بانوان سرزمین ما ایده‌های نابی دارند و مطالبه گری می‌کنند، اما ما همیشه با نگاه مردانه شهر را اداره کردیم؛ مدیریت شهرها با مشارکت بانوان متحول می‌شود و تاثیر بسیار زیادی بر مثبت بودن اقدامات می‌گذارد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: