• شنبه ١٩ تير ١٤٠٠-١٠:٢٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢١٩٧٠
سالاری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

لزوم ارائه توضیحات درباره واگذاری نیروگاه‌های برق به بخش خصوصی توسط وزارت نیرو/ بخش قابل توجهی از صنایع کشور غیرفعال است

عضو شورای شهر تهران درباره قطعی برق مکرر و بی‌رویه در پایتخت توضیحاتی داد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی  شهر تهران محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به قطعی برق بی‌رویه در تهران و مشکلات آن برای شهروندان اظهار کرد: قطعی‌های برقی که به صورت گسترده در سطح کشور رخ می‌دهد مشکل بسیار بزرگی است آن هم در شرایط سخت زندگی که بیکاری بیداد می‌کند و وضعیت کرونا هم به نوعی است که تحمل گرما بسیار سخت است و فکر می‌کنم در حال تبدیل شدن به یک بحران جدی است.
 
وی ادامه داد: من طی تذکری در جلسه علنی شورای شهر، از وزارت نیرو و مسئولان برق تهران خواستم که به صحن بیایند و برای نمایندگان مردم توصیح دهند، گزارشات متعددی به ما رسید که در فضای مجازی هم مطرح شد؛ در زیرساخت‌های حوزه شبکه‌های برق به خصوص در دولت هشتم و نهم کار بسیار زیادی انجام نشد؛ در حال حاضر آثار آن بروز و ظهور پیدا می‌کند.
 
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: در آن دوره آمدند، نیروگاه‌های برق را به بخش خصوصی واگذار کردند و در حال حاضر باید وزارت نیرو و دولت به صورت شفاف و بدون ملاحظه برای مردم توضیح دهند که این تصمیم واگذاری چه آثار و طبعات مثبت و منفی برای کشور و مردم داشته است زیرا بسیاری از مسئولان اداره برق اعلام می‌کنند که مدیریت نیروگاه‌ها در اختیار بخش خصوصی است.
 
سالاری بیان کرد: صنعت کشور به صورت کامل کار نمی‌کند و بخش قابل توجهی از صنایع کشور عملا غیرفعال است و با اینکه امسال سال رونق تولید است اما اگر این صنایع فعال نشود، وضعیت وخیم تر خواهد شد لذا باید وزارت نیرو رسما برای مردم توضیح دهد که این ناکارآمدی‌ها، مربوط به مدیریت فعلی است یا ریشه آن در برخی تصمیمات گذشته در دولت‌های قبل است؟
 
وی گفت: در حال حاضر یک نگرانی عمومی بین مردم کشور ایجاد شده زیرا ایران صادرکننده برق به کشورهای دیگر هم بوده است اما حالا دچار چنین وضعیتی شده است، اساسا به نظر می‌رشد که نهادهای نظارتی، مجلس و... باید با رویکرد آسیب‌شناسانه به این موضوع بپردازند و اتفاق را به گردن  برخی افراد نیندازند.
 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: