• سه شنبه ٤ خرداد ١٤٠٠-٢٠:١٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢١٦٣٣
با حضور حق شناس صورت گرفت:

رونمایی از تندیس شهید سرلشکر احمد سوداگر

آیین رونمایی از تندیس شهید سرلشکر احمد سوداگر با حضور محمد جواد حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، آیین رونمایی از تندیس سردار شهید احمد سوداگر در عصر روز سه‌شنبه چهارم خرداد ماه ۱۴۰۰ با حضور محمد جواد حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر و برزین ضرغامی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران و حسن صفات شهردار منطقه ۲ شهرداری تهران برگزار شد.
محمد جواد حق شناس در خصوص شخصیت و جایگاه سردار شهید حاج احمد سوداگر گفت:سرلشگر پاسدار احمد سوداگر همه خوبی ها را با هم داشت.
حق شناس ادامه داد: شاید کمتر از دو دهه از عمرش گذشته بود که درگیر مبارزات انقلابی شد و با پیروزی انقلاب در زادگاهش دزفول قهرمان، در اولین روزهای تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به سپاه پیوست و از روزهای آغاز جنگ بخاطر موقعیت دزفول و خوزستان، در جنگ حضور یافت و تا پایان جنگ حضوری بسیار موثری ایفا کرد.
وی افزود: لشگر زرهی حضرت ولیعصر و لشگر ۲۵ کربلا و لشگر ۲۷ رسول الله فرماندهی ایشان را تجربه کردند.
رییس کمیسیون نان گذاری شورا تشریح کرد: ایشان پس از جنگ هم به تحصیل و تدریس علم مدیریت پرداخت و در دانشگاه امام حسین هم دانسته ها و آموخته های خود را به دانش آموختگان علوم نظامی انتقال داد.
حق شناس اضافه کرد: شاید یکی از کارهایی که به حق، مدیریت شهری باید انجام می‌داد، حفظ نام و خاطره این چهره ارزشمند بود.
او در همین راستا ادامه داد: اگر امروز وجود ارزشمند ایشان را نداریم. نام و تندیس ایشان را بر یکی از محورهای اصلی شهر استوار میکنیم تا حداقل یاد ایشان را آنگونه که باید و شاید زنده نگاه داریم.
حق شناس پس از سپاسگزاری از سازمان زیباسازی و هادی عارفی منش، هنرمند مجسمه ساز که این تندیس را ساخته بود در وصل شهر دزفول گفت: امروز روز بزرگداشت دزفول است و در همین روز، پیکره این عزیز را رونمایی کردیم و از این بابت بسیار خرسندم.
وی افزود: همچنین برای اولین بار نام این شهر به دو صورت دزفول و دژپیل در کمیسیون نامگذاری شورای اسلامی شهر تهران، نامگذاری شد و تا ایران و ایرانیان در قید حیات هستند نام بزرگ دزفول بر فراز این شهر و میهن ما پایدار خواهد ماند.
دکتر حسن صفات شهردار منطقه ۲ نیز در خصوص جایگاه شهید سرلشکر احمد سوداگر گفت: این شهید متولد شهر قهرمان دزفول بودند و در عملیات های بزرگی نظیر ولفجر هشت و کربلایی چهار و پنج شرکت کردند و ۱۲ بار مجروح شدند. جا دارد به خود ببالم که از تندیس این شهید بزرگوار در این منطقه پرده برداری می‌شود.
 
 
 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: