• سه شنبه ٢ دی ١٣٩٩-١٨:١٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٠٠٧٠
احمد مسجد جامعی در دفاع از لایحه "اعطای تسهیلات به کارکنان آسیب دیده شهرداری از کرونا" گفت:

مسئله مردم و پرسنل را به سیاست گره نمی زنیم

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان این موضوع که ارائه طرح الزام اعطای تسهیلات به کارکنان آسیب دیده در اثر بیماری کرونا ربطی به انتخابات سال آینده ندارد گفت: این طرح مربوط به 9 ماه پیش است و هیچ ارتباطی با سیاست ندارد. نمی‌دانم چرا بررسی آن اینقدر طولانی شده است. این روزها انتخابات برای یک عده مهم شده است، خدا شاهد است که ما به هیچ وجه مسئله مردم و پرسنل را به سیاست گره نمی زنیم.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران مسجدجامعی در ابتدای سخنان خود خطاب به رئیس جلسه، سیدابراهیم امینی، در باره کارکنان بهشت زهرا گفت: جناب آقای دکتر امینی! بدانیم اشخاصی که در بهشت‌زهرا فعالیت دارند و در کار کفن و دفن درگذشتگان اند و حرمت مردگان  و جان زندگان را حفظ می‌کنند، در شرایطی تن به این کارها می دهند که  عزیزترین بستگان متوفی می ترسند به آنها نزدیک شوند. این ها نیروها و سرمایه‌های انسانی مهم جامعه و سازمان شهرداری ها هستند و ضروری است در حمایت از آن ها اقدامات لازم انجام گیرد.

شهرداری تهران در خط مقدم مبارزه با کرونا در حوزه اجتماعی

عضو شورای شهر تهران با بیان این که رفتگرها و پاکبان ها سرمایه‌های انسانی جامعه  و مجموعه شهری هستند اظهار داشت:  اینکه ما به افراد حاضر در خط مقدم جبهه مبارزه با ویروس کرونا و در حوزه اجتماعی فعال هستند بیاندیشیم علاوه بر آن که یک وظیقه قانونی است، یک امر انسانی است، یک امر اجتماعی است، یک امر اخلاقی است. یادمان نرود که شهرداری تهران در خط مقدم مبارزه با کرونا در حوزه اجتماعی آن قرار دارد .

وی با یادآوری این نکته که سال‌های پیش از انقلاب انجمن شهر به هنگام روبه‌رو شدن با بیماری واگیردار، تصویب کرد که پزشک ویژه‌ای برای رسیدگی و درمان کسانیکه مسئولیت کفن و دفن متوفیان را بر عهده داشتند، در محل بهشت زهرا حضور داشته باشد گفت: این اقدام از آن جهت انجام گرفت که آسیبی به تطهیرکنندگان اجساد و کارکنان بهشت زهرا وارد نشود. این نکته جالب را به آقای خال رئیس بهشت‌زهرا نیز منتقل کردم و از ایشان درخواست کردم چنین اقدامی را انجام دهند چون به هرحال امر انسانی به قبل انقلاب و بعد انقلاب مربوط نمی‌شود.

وظیفه خود را در قبال کسانی که درخط مقدم مبارزه با کرونا هستند، به جا آوریم

مسجدجامعی در ادامه به دیدارهای خود در روز پرستار پرداخت و گفت: بنده دیروز به مناسبت روز پرستار با آقای شهردار و آقای دکتر چوبینه، مدیرعامل شهر سالم، به دیدار خانواده همکارانی از کادر درمان رفتیم که جان خود را بر اثر بیماری کرونا از دست داده بودند ، ما جعبه شیرینی و کتاب زندگانی حضرت زینب(س) به آنها اهداء کردیم و از صبر آنها در فراق عزیزان شان تشکر کردیم.

عضو شورای شهر افزود: اما وظیفه ما که مسئول آنها هستیم چه می‌شود؟ مقابله با بیماری فراگیرکرونا امری جمعی و مدنی است که حداقل وظیفه اخلاقی هر سازمانی است که به آن بپردازد. مقام رهبری درباره پرستاران در همین روزها تذکر جدی داده‌ بودند و فرمودند چرا مصوبه مربوط به جامعه پرستاران و درمان کشور اجرا نشده است. به هر حال پشتیبانی‌های رسمی پشت کادر درمان وجود دارد و از آنها حمایت می‌کند.

وی در ادامه به مصوبه شورای پیش در اعطای تسهیلات به آتش‌نشانانی که  در حین انجام وظایف محوله آسیب دیده و یا جان خود را از دست داده اند اشاره و بیان کرد: در تصویب این مصوبه خودم موضوع را مطرح و در جریان امور بودم، البته شورای پیشین هم همکاری کرد.

در جریان محل تامین اعتبار برای حمایت های مالی هستم

مسجدجامعی گفت: در جریان محل  تامین اعتبار برای حمایتهای مالی نیز هستم به هر حال شما سی هزارمیلیارد تومان  اعتبار گذاشتید و این همه پروژه پیش بینی کردید. بسیار متعجبم  که چرا در حمایت از افرادی که جان خود را باختند این قدر سخت گیری می‌کنید، واقعا صحبت‌های سرکارخانم امانی مربوط به افرادی که پسماندهای کرونایی را دفن می‌کردند بسیار خوب بود، من نیز برنامه زباله‌گردی داشتم قطعاَ نمی‌توانید در آن مکان یک ساعت دوام بیاورید.

عضو شورای شهر تهران با بیان این که الان زباله‌های خطرناک بیمارستانی را نباید تحویل بگیریم گفت: در این مورد می‌بایست بیمارستان این زباله ها را بی خطر و به زباله معمولی تبدیل کند اما این اتفاق نمی افتد و همکاران ما به ناچار و با پذیرش خطر با آن درگیر می شوند. در قبال اینها غیر از اینکه بگوییم چقدر انسانهای فدارکار، شریف و بزرگی هستند، چه اقدام عملی انجام داده ایم؟

وی افزود: اینکه نکاتی به مصوبه افزوده شود درست است که البته پیش‌بینی هم شده است و من هم نمی‌خواهم وارد آن شوم ، بحث کلیات است. موضوع حمایت از کارکنان زحمتکش شهری یک رفتار اجتماعی است که لازم است در قبال دفاع از سرمایه‌های فداکار انسانی داشته باشیم و بدانیم که سرمایه‌های انسانی کسانی هستند که شهر را نظافت می‌کنند، با زباله‌های خطرناک سر و کار دارند و در بهشت زهرا مشغول هستند. ما متولی سرمایه‌های انسانی سازمانی خود هستیم و پرداختن به امور آنها  اولویت دارد.

مسئله مردم و پرسنل را به سیاست گره نمی زنیم

مسجدجامعی با بیان  این موضوع که ارائه طرح الزام اعطای تسهیلات به کارکنان آسیب دیده در اثر بیماری کرونا ربطی به انتخابات سال آینده ندارد گفت: این طرح مربوط به 9 ماه پیش است و هیچ ارتباطی با سیاست ندارد. نمی‌دانم چرا بررسی آن اینقدر طولانی شده است.  این روزها انتخابات برای یک عده مهم شده است، خدا شاهد است که ما به هیچ وجه مسئله مردم و پرسنل را به سیاست گره نمی زنیم. این یک امرانسانی با یک رویکرد سازمانی است.

عضو شورای شهر افزود: از شورای قبل هم بابت مصوبه‌ای که ارائه کردند و بسیار تاثیر گذار بود یاد می کنم. به هر حال من هم دوره قبل و هم این دوره در شورای شهر حضور داشته ام و با فضاهای کارگری و آتش‌نشانی آشنایی دارم و  با آنها دیدارها داشته ام.  این دیدارها از نوع رسانه‌ای نیست. وی در پایان با بیان این که از شورای پیشین به خاطر اقدام تاثیرگذارش در بهبود وضع آتش نشانی و آتش نشانان، پس از ماجرای پلاسکو، تشکر می‌کنم گفت: به هر حال کار شورا، کار جمعی است و متولی نیروی انسانی، فرهنگ و عمران، همه شورا هستند.

18-258

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: