• چهارشنبه ١٦ مهر ١٣٩٩-١٩:٤٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩٢٥٣
محمد سالاری، رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر:

اجرای مسیر طبیعت، گامی در راستای تحقق رویکرد انسان محوری است

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران، اجرای مسیر طبیعت را گامی در راستای تحقق رویکرد انسان محوری مدیریت شهری دوره پنجم دانست. و خواستار اجرایی شدن اولین مسیر این پروژه تا پایان این دوره شد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، محمد سالاری در بازدید ازمحل ایجاد مسیر طبیعت در اراضی عباس آباد، در خصوص این پروژه، گفت: اجرای این مسیر پیشنهاد کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران بود، که با موافقت اعضای شورا، به عنوان یکی از محورهای مصوب برنامه 5 ساله سوم شهرداری و برنامه و بودجه سال 99 مصوب شد.

وی ادامه داد: قرار است این مسیر در گام اول بصورت پیاده راه و مسیر دوچرخه، از محدوده پارکینگ بیهقی در مجاورت مصلی تهران و محدوده پشت ساختمان بنیاد مستضعفان به روی تونل رسالت برود. و بر فراز اتوبان حکیم، تا محدوده برج میلاد ادامه یافته، و در پارک پردیسان خاتمه پیدا کند.

سالاری تصریح کرد: در این محدوده تا منطقه 22،‌مجموعه قابل توجهی از فضاهای سبز و باز و رود دره ها را داریم، که می توان از آن برای این پروژه انسان محور استفاده کرد. البته ایجاد مسیر فعلی، گام اول محسوب می شود. و در ادامه می تواند تا مجموعه سرخه حصار ادامه پیدا کند.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با بیان اینکه اجرای مسیر طبیعت جدای از اینکه یک پروژه عمرانی محسوب می شود، تحقق یک رویکرد انسان محوری است، ‌گفت: در دوره های گذشته اتوبان سازی، بزرگراه سازی و تونل سازی برای خودروها، در اولویت مدیریت شهری قرار داشت. اما مدیریت شهری دوره پنجم، رویکرد انسان محوری را انتخاب کرده و معتقد است، ‌انسان ها باید بتوانند بر فراز خیابان ها تردد کنند.

وی افزود: تقاضای ما از شهردار تهران و همکاران ایشان در شرکت اراضی عباس آباد وشهرداری منطقه 6 ، این است که برنامه ریزی ها به نحوی صورت گیرد، که این مسیر تا مجموعه برج میلاد تا پایان این دوره اجرایی شود.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: