• يکشنبه ١٣ مهر ١٣٩٩-١٥:٤٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩٢١٦
احمد مسجدجامعی با یاد دکتر مهدی آذر و دکترعلیرضا کاظمیان پیشنهاد داد:

نامگذاری معابری ازشهر به نام دو پزشک

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: جای نام دکتر مهدی آذر و دکتر علیرضا کاظمیان بر معابر شهر خالی است. و امیدواریم در این زمینه اقدامات لازم صورت گیرد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، احمد مسجد جامعی در دویست و چهلمین جلسه شورا، و در جریان بررسی نام گذاری معابر گفت: من می خواستم درباره دکتر ایرج فاضل و دکتر منوچهر دوانی صحبت کنم، که خانم دکتر خداکرمی توضیح دادند.از دو پزشک دیگر یاد کنم به نام دکتر مهدی آذر که آذربایجانی است، و وزیر فرهنگ در زمان مصدق و بنیان گذار طب داخلی، و دانش آموخته حوزه مشهد که در درس ادیب دوم می رفته، و هم دوره فروزان فر بوده است. یعنی استاد دانشکده پزشکی بوده و هم می توانسته در دانشکده الهیات درس دهد.

مسجد جامعی ادامه داد: وی هم دوره فروزانفر، ادیب، وزیر فرهنگ و پزشک؛ این ها در کنار هم یک مجموعه به هم پیوسته ای را شکل می دهد که در روزگار خود کم نظیر بوده، و در زمان ما بی نظیر به نظر می رسد. مطب ایشان در کوچه آبان، در خیابان فردوسی بود. به هر حال در جامعه پزشکی، شخصیت هایی داریم که وجوه مختلف داشته اند. مورد دیگر، شخصیتی است در حوزه پزشکان دفاع مقدس  به نام دکتر علیرضا کاظمیان، که اولین شهید دفاع مقدس از جامعه پزشکی است. اما هیچ کوچه، گذر و معبری را ندیدم به اسم ایشان باشد. البته خانواده  ایشان هیچوقت دنبال چنین چیزی نبودند. اما خوب است که برای نامگذاری ها،این اسامی نیز بررسی شود.

240-17

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: