• يکشنبه ٩ شهريور ١٣٩٩-٢٢:١٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٧٨٩
محمدجواد حق شناس خبر داد:

توزیع 20هزار ماسک در مناطق کم برخوردار تهران / مقصد محمودآباد، کوره پزخانه ها، منطقه 19، فرحزاد و منطقه 18

اجتماعی رکنا: رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران از توزیع 20هزار ماسک بین افراد نیازمند در مناطق تهران و شهرری خبر داد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران به نقل از رکنا، با ورود جوان ها به شورای شهر تهران ایده های جوان جهت فرهنگسازی نیز پا به میدان گذاشت. حجت نظری عضو جوان شورای شهر تهران طی سال های گذشته پویشی راه اندازی کرد که زباله های یکبار مصرف اطراف هیئت، حسینیه و مساجد توسط جوان تر ها جمع آوری شود. با شیوع ویروس کرونا اما امسال این پویش رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است.

محمدجواد حق شناس، رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران در خصوص پویش امسال به خبرنگار اجتماعی رکنا گفت: هر ساله در روز عاشورا سمن ها برای جمع آوری پسماند و زباله هایی که در سطوح معابر، خیابان ها و کنار حسینیه ها و تکایا در سطح خیابان رها می شد، پویشی راه اندازی شده بود. امسال اما این پسماندها کاهش پیدا کرده بود. البته با شیوع بیماری کرونا ممکن بود که این زباله ها باعث مشکلات بیشتری شود. پویش امسال با ابتکار جدیدتری با "پویش اهدای ماسک به مناطق حاشیه تهران" و "جمع آوری ماسک از معابر" شکل گرفت.

4 اکیپ مجزا 20هزار ماسک تهیه و توزیع کردند

وی افزود: امروز صبح سمن ها توانستند حدود 20هزار ماسک را تهیه کنند و با حضور 4 عضو شورای شهر (شهربانو امانی، ناهید خداکرمی، حجت نظری و محمدجواد حق شناس) با همراهی مالک حسینی، رئیس سازمان اجتماعی شهرداری تهران این ماسک ها توزیع شد. ساعت 9 صبح از ستاد سمن ها در 4 اکیپ مجزا این ماسک ها تقسیم شد و یک اکیپ به محمودآباد و کوره پزخانه های جنوب تهران (شهرری) حرکت کردند که بنده در خدمت این اکیپ بودم. سمن های پیشاهنگی و ایثارگران نیز حضور داشتند. اکیپ های دیگر به سمت فرحزاد، منطقه 19 و منطقه 18 حرکت کردند.

 

آموزش طرز استفاده از ماسک به کودکان

رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران تاکید کرد: بسته بندی هایی از خوراکی ها برای کودکان نیز تهیه شده بود که بین آنها توزیع شد. ماسک ها در هیئت ها، حسینیه ها و مساجد توزیع شد و به کودکان و نوجوانان طرز استفاده از ماسک آموزش داده شد.

 

محمدجواد حق شناس، با اشاره به حضور مردم در حسینیه ها و تکایا گفت: امیدواریم با توزیع ماسک در حسینیه ها و تکایا آسیب کمتری از شیوع بیماری در شهر شاهد باشیم.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: