• چهارشنبه ٥ شهريور ١٣٩٩-١٥:٣١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٧٧٧
محمدجواد حق شناس در گفتگو با آفتاب یزد در واکنش به عدم حضور حناچی در جلسات هیئت دولت

بیشتر از شهردار گلایه مندیم تا دولت!

 

 به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران به نقل از آفتاب یزد : چندی است که حناچی در جلسات هیئت دولت حضور پیدا نمی‌کند، تقریباً همه می‌دانند موضوع مربوط است به ملکی در منطقه جماران که حاشیه‌هایی نیز به همراه داشت. مدتی قبل واعظی گفته بود اساساً چون پیشتر شهردار تهران در جلسات هیئت دولت حاضر بوده به این معنی نیست که همیشه باید حضور داشته باشد. این حضور و عدم حضور مسئله‌ای است که در ادوار پیشین نیز مسبوق به سابقه است یعنی هرجا شورای شهر یا شهرداران تهران از در انتقاد یا موضع‌گیری در می‌آمده‌اند لابد اولین واکنش، ممانعت از حضور شهردار در جلسات هیئت دولت است.

وقتی از آقای حق شناس پرسیدیم:«شورای شهر نسبت به عدم حضور آقای شهردار در جلسات دولت نمی‌خواهد قدری جدی‌تر برخورد کند؟ یا اینکه چرا آقای حناچی نباید در جلسات هیئت دولت شرکت کند در حالی که این رویه تقریباً مرسوم است البته آقای واعظی عنوان کرده بودند که لزومی ندارد که چون قبلا هم بوده‌اند الان هم باشند ولی همیشه مرسوم بوده است که شهردار پایتخت در جلسات هیئت دولت شرکت می‌کرده است؟
محمدجواد حق شناس که از این ماجرا و واکنش محمود واعظی«دل پُری» دارد در پاسخ می‌گوید: «بنده از دریچه دیگری نگاه می‌کنم. دولت در جای خود، شهردار هم در جای خود. به هر حال دولت همیشه در مقابل مجلس پاسخگو است. شهردار در قبال پارلمان شهری و شورای شهر.»
> مجموعه آرای اعضای شورای شهر دوبرابر مجموع آرای نماینده تهران در مجلس است
این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان می‌کند:« مجموعه آرایی که نمایندگان شورای شهر به دست آورده‌اند شاید دو برابر مجموع آرایی است که نمایندگان تهران در مجلس به‌دست آورده اند. این اقتدار و در واقع انتخابی 
که بوده، نتیجه‌اش شده شهردار تهران. جایگاه و موقعیت شهردار تهران اصلاً قابل مقایسه با موضوعات دیگر نیست. فکر می‌کنم برای دولت یک مزیت است که بتواند حضور شهردار تهران را در جلسات خود داشته باشد که حداقل اثرگذار مسئولیت است در حداقل دوازده تا چهارده میلیون کسانی که در تهران زندگی می‌کنند، چیزی حدود یک هفتم جمعیت کشور و چهل درصد اقتصاد ایران که در تهران مجتمع است.»
> از شهردار گلایه مندیم
محمدجواد حق شناس ادامه می‌دهد:« من اینجا از شهردار گله دارم شهردار باید اینقدر مناعت‌طبع داشته باشد که درچارچوب‌ها به طرفدارانش 
نشان بدهد که این دولت است که حضور شهردار به نفع آن است. در همین سال‌های اخیر که آقای روحانی شهردار را هم دعوت کردند، من فکر می‌کنم اگر سودی حاصل شده بیشتر دولتی‌ها منتفع شده‌اند نه شهرداری و مدیریت شهری از دولت. ما در تمام این سال‌ها جزءِ طلب‌کاران بزرگ دولت بودیم که دولت سهم و حق مردم تهران را نداده است. در تمام این دو دهه گذشته حق مردم تهران که باید توسط دولت پرداخت می‌شد برای توسعه مترو، برای تقویت ناوگان حمل و نقل، برای کاهش آلودگی هوا اصلا عمل نشده و پرداخت نشده است.»
> شهردار تهران نباید اجازه می‌داد 
واعظی آن واکنش را نشان دهد!
این عضو شورای شهر اظهار می‌دارد:«چطور دولت وظیفه دارد که مثلا در تمام نقاط ایران از چابهار گرفته تا ماکو، از سرخس گرفته تا خرمشهر برود آنجا هزینه کند اما ده میلیون تهرانی نباید از حقوق اولیه شان که قانون هم مشخص کرده بهره مند شوند؟ متاسفانه صدای شهردار ما در این بخش باید اینقدر رسا و بلند می‌بود که رئیس دفتر آقای رئیس جمهور به خودش اجازه چنین جسارتی ندهد که اساساً بخواهد چنین سخنی بگوید. و بیشتر ما از شهردار گلایه مندیم تا دولت.»
حق شناس در پایان می‌گوید:« به هر حال شهردار باید بتواند از حق شهر و خود دفاع کند. و با چنین صحبتی که آقای واعظی کردند من اگر جای آقای شهردار بودم حتی اگر دعوت هم کرده بودند نمی‌رفتم. در تمام سه سال گذشته آقای نجفی، آقای افشانی و آقای حناچی چند جلسه دعوت شده اند؟ یعنی اینقدر حافظه آقای واعظی کم شده و دچار فراموشی شده که سه سال دعوت کرده و بعد از ماجرایی که در تخلف ملکی که در جماران شده و شورای شهر و شهرداری با اغماض برخورد کرده است بعد تازه یادتان آمده که مثلا دعوت کنیم یانکنیم؟ این که خیلی بدیهی است این سخن پذیرفته شده نیست. حداقل به خودتان دروغ نگویید!

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: