• دوشنبه ٢٧ مرداد ١٣٩٩-١٣:٠٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٦٧٩
با حضور حسینی میلانی، رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورا

دو پروژه محیط زیستی، نیروگاه خورشیدی 15 کیلوواتی و منبع ذخیره آب منطقه 16 شهرداری تهران افتتاح شد

دو پروژه محیط زیستی، نیروگاه خورشیدی 15 کیلوواتی و منبع ذخیره آب منطقه 16 شهرداری تهران، توسط رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران افتتاح شد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، سید آرش حسینی میلانی، رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران، صبح امروز با حضور در شهرداری منطقه 16، ضمن بررسی آخرین وضعیت اجرای آزمایشی طرح کاپ در این منطقه، دو پروژه محیط زیستی در منطقه 16 را افتتاح کرد.

در این مراسم که مجتبی یزدانی، معاونت خدمات شهری شهرداری تهران، صدرالدین علیپور، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران، شینا انصاری، مدیرکل اداره کل محیط زیست و توسعه پایداری شهرداری تهران و پیمان پورنصر، شهردار منطقه 16 حضور داشتند، رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر ابتدا نیروگاه خورشیدی 15 کیلوواتی در این منطقه را افتتاح کرد.

این نیروگاه ضمن تولید برق برای ساختمان شهرداری، امکان فروش برق مازاد به شبکه برق را ممکن می‌سازد.

در ادامه، حسینی میلانی با حضور در بلوارابریشم، منبع ذخیره آب را افتتاح کرد. این منبع آب که با استفاده از "ژئوممبران"* کف‌سازی شده، با ذخیره‌سازی ۹ هزار متر معکب آب، شرایط پایداری را برای آبرسانی به ۱۷ هکتار از فضاهای سبز و بوستان‌های جنگلی در منطقه 16 ممکن کرده و آب‌های سطحی در این منطقه را جمع‌آوری می‌کند.

 

*ژئوممبران: به ورق هایی گفته می شود که اغلب از جنس "پلی اتیلن" می باشند، و برای عایق بندی و جلوگیری از نفوذ آب استفاده می شود.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: