• سه شنبه ٢٥ بهمن ١٤٠١-١٢:٤١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٦١٥٤
پیرهادی در صحن شورا: 7-130

لزوم توجه به آموزش های شهروندی در ایام برفی/ درخواست بودجه برای به روز رسانی تجهیزات برف روبی پایتخت

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با تقدیر از عملکرد شهرداری تهران در روزهای برفی گذشته، خواستار توجه به آموزش شهروندی در ایام برفی و به روز رسانی تجهیزات برف روبی شهرداری تهران شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در جریان یکصد و سی امین جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه از کار بزرگ مردم و حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن و حماسه آفرینی آنها تشکر می‌کنم، گفت: مردم موجب ناامیدی دشمنان این سرزمین شدند، قطعاً با همدلی و همراهی می توانیم چشم طمع دشمنان را کور کنیم و نگذاریم دشمنان بر این سرزمین طمع داشته باشند.
پیرهادی در ادامه تذکر خود با اشاره به مشکلات برف‌روبی پایتخت در روزهای گذشته و بررسی این موضوع در کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران، گفت: تهران ۷۳۰ کیلومتر مربع وسعت و حدود ۶۰ بزرگراه و ۳۳ هزار معبر اصلی و فرعی دارد.
وی ادامه داد: در شهر تهران، اختلاف سطح زیادی را شاهد هستیم، همچنین شرایط کوهپایه تهران موجب شده تا مناطق جنوبی و شمالی تفاوت دمای زیادی در فصول مختلف داشته باشند و در برخی مناطق شیب تندی وجود داشته باشد.
پیرهادی با اشاره به برف روز پنجشنبه اظهار داشت: برف روز پنجشنبه سنگین بود به طوری که در چندین سال گذشته اتفاق نیفتاده بود و خداوند را به سبب رحمت الهی در شهر تهران، شاکر هستیم.
وی گفت: این بارش موجب شد که قسمتی از کم آبی های شهر تهران جبران شود هر چند برخی نقص ها وجود داشت و بعضی از عزیزان عذرخواهی کردند.
وی افزود: شاید یکی از علت مشکلات این باشد که در روز پنجشنبه همه مجموعه ها و همه دستگاه‌ها و همه امکانات منسجم نشدند اما در روز یکشنبه همکاری بیشتری صورت گرفت و همراهی کامل تر بود ‌و مردم از سفرهای غیرضروری خود کاستند.
عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه جای تقدیر از مردم وجود دارد، گفت: در روز یکشنبه برخی از افراد که در شمال تهران بودند از زنجیر چرخ استفاده کردند و صدا و سیما با توان بیشتری وارد شد و اطلاع رسانی بهتر صورت گرفت.
وی با بیان اینکه ‌جای تشکر از صدا و سیما وجود دارد نیز اظهار داشت: پلیس راهور‌ نیز از ظرفیت بیشتری در روز یکشنبه استفاده کرد و مشکلات کمتر بوده است و عملیات برف روبی با مشارکت شهروندان موجب رضایتمندی شد.
پیرهادی ادامه داد: وضعیت شهر در روز یکشنبه را از برخی خبرنگاران نیز جویا شدم و خبرنگاران رسانه ها نیز اذعان داشتند که وضعیت برف روبی یکشنبه شرایط بهتری داشت.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری از کارگران و پرسنل زحمتکش حوزه خدمات شهری نیز تشکر کرد و گفت: روز یکشنبه این افراد در مناطق مختلف زحمت کشیدند و مناطق جنوبی هم به کمک مناطق شمالی آمدند.
وی با بیان اینکه در روز یکشنبه شاهد ۲۵ هزار تماس با سامانه ۱۳۷ بودیم، اظهار داشت: ۶۵ درصد پیام‌ها برای مناطق یک و دو و پنج بوده است و کارگران خدمات شهری سایر مناطق نیز در این مناطق حاضر شده بودند .
به گفته پیرهادی ، ۱۷۷۳ دستگاه خاور، کامیون، پی کاپ، جرثقیل، لودر و ۳۰۰ دستگاه تخصصی شامل نمک پاش و کامیون با تیغه مخصوص برف روبی، نمک پاش بزرگراهی در شهر فعال بودند. 
وی با بیان اینکه حوزه تجهیزات و ماشین آلات برف روبی شهرداری تهران نیازمند تقویت است، گفت: از همکاران تقاضا دارم اکنون که در فصل بودجه هستیم، کمک کنیم تجهیزات برف روبی کامل تر شود.
پیرهادی با بیان اینکه باید برای سال بعد و برف روبی تصمیم مدیریتی گرفته شود، افزود: تجهیزات جدید خریداری نشده و تجهیزات موجود نیز به روز رسانی نشده است و ضرورت تصمیم مدیریتی در این حوزه وجود دارد.
وی از شهردار تهران خواست به موضوع آموزش شهروندی به طور ویژه بپردازد. تا در زمان برف شهروندان دچار مشکلات کمتری شوند

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: