• سه شنبه ١٠ تير ١٣٩٩-١٧:١٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨١٨١
سید آرش حسینی میلانی در دیدار با شورایاران شهرک‌های آپادانا و اکباتان مطرح کرد:

شورا صدای مردم است

نایب رییس ستاد هماهنگی شورایاری های شهر تهران با بیان اینکه شورا صدای مردم است گفت: حل مسئله آب مورد نیاز برای آبیاری فضای سبز شهرک آمادانا براساس توافق با آب و فاضلاب قابل حل است.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران سید آرش حسینی میلانی نایب رییس ستاد هماهنگی  شورایاری  های شهر تهران عصر دیروز به منظور بررسی و رفع برخی معضلات شهرک آپادانا و اکباتان، از این دو شهرک بازدید کرد.
 
در ابتدای این بازدید مسایلی همچون  آب مورد نیاز برای آبیاری فضاهای سبز، معضل ترافیک، شرایط ساختمان‌های گودبرداری شده که وضعیت آن نامشخص است و کمبود پارکینگ از جمله موضوعاتی بودند که از سوی شورایاری های شهرک آپادانا مطرح شد.
 
توافق با آبفا در مورد تامین آب آپادانا غیر ممکن نیست
 
سید آرش حسینی میلانی  در این جلسه، حل مسئله آب مورد نیاز برای آبیاری فضای سبز را براساس توافق با آب و فاضلاب قابل حل دانست و ابراز داشت: فضای سبز شهر تهران از اهمیت بسیار مهمی دارد و جزو دارایی سبز شهر است که نمی‌توان نسبت به حفظ آن، بی تفاوت بود. 
 
وی رسیدن به یک تفاهم در مورد تامین آب مورد نیاز برای آبیاری فضای سبز میان شهرک آپادانا و شرکت آب و فاضلاب غیرممکن ندانست و در مورد مسئله پسماند هم بیان کرد: ساکنان آپادانا به ضرورت تفکیک از مبدا رسیده‌اند و می‌دانند تفکیک از مبدا چه اهمیتی در سلامت محیط شهرک دارد. با این حال، اجرای طرح کاپ نیازمند اقدامات آموزشی است که باید سازوکار آن دیده شود و بی تردید سازمان مدیریت پسماند نیز نسبت به این مسئله استقبال می‌کند. 
 
شورا صدای مردم است
 
حسینی میلانی در مورد گلایه شورایاران شهرک اکباتان در مورد بیمارستان صارم یادآور شد: مدیریت شهری براساس ریل‌گذاری قانون می‌تواند عمل کند و اختیارات فراقانونی ندارد ولی بی تردید شورا صدای مردم است و مشکلات و مسائل آنها به منظور حل و فصل شدن دنبال کند. 
 
وی انجام عارضه‌سنجی ترافیکی را ضروری برشمرد و عنوان کرد: باید دید ساختمان‌ها، مجتمع‌ها و سایر مراکز حاضر در شهرک اکباتان دارای پیوست‌های محیط زیستی و ترافیکی هستند یا خیر. پس مشخص شدن سهم هر یک از این مراکز، آنگاه می‌توان تعیین خسارت کرد و به دنبال راهکارهای قانونی جبران و رفع ترافیک بود. 
 
برداشت از چاه‌ها و قنوات در حال محدود شدن است
 
رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به محدودیت‌های موجود در حوزه آب گفت: برداشت ما از چاه‌ها برای تامین آب مورد نیاز برای آبیاری فضاهای سبز در حال محدود شدن است و قرار است از پساب‌های تصفیه شده استفاده شود. 
حسینی میلانی با تاکید بر اینکه مسئله آب در شورای شهر به شدت در حال پیگیری است، اظهار داشت: پنج میلیون متر مکعب تفاهمنامه میان شهرداری و شرکت آب و فاضلاب در مورد استفاده از تصفیه‌خانه شهرک اکباتان است که باید سهم این شهرک از این تفاهمنامه مشخص شود چراکه رویکرد مدیریت شهری، استفاده از پساب تصفیه شده، کاهش تامین آب مورد نیاز از چاه‌ها و قنوات و همچنین بسته شدن چاه‌ها در بلندمدت است. 
 
وی با اشاره به حضور فعال سازمان‌های مردم‌نهاد در شهرک اکباتان تصریح کرد: معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری هم برنامه‌های گفت‌وگویی را میان اقشار و گروه‌های مختلف اجتماعی دنبال می‌کند که می‌توان از ظرفیت‌های سمن‌های فعال در اکباتان و شرایط حاصل شده از سوی معاونت اجتماعی استفاده کرد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: