• يکشنبه ٢٥ خرداد ١٣٩٩-١٠:٢١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٠٠٤
محمد جواد حق شناس در تذکری بیان داشت

لزوم تحقق سهم 30 درصدی زنان در پست های مدیریتی شهرداری

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: بر وفق ماده 74 برنامه سوم توسعه شهر تهران و نیز تبصره 2 مصوبه «افزايش انتصاب جوانان در تصدي پست هاي مديريتي و ارتقاي سهم و نقش آنان در مديريت شهرداري تهران»، شهرداری تهران مکلف است با اختصاص30 درصد از پست‌هاي مديريتي به زنان شاغل در شهرداري اقدام نمايد که می بایست در اسرع وقت در این خصوص اقدام شود.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، در دویست و بیستمین جلسه شورا، محمد جواد حق شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی در ابتدای تذکر خود خواستار  تسریع شهرداری در ارسال پاسخ به ابهامات موجود در موضوع پادگان 06  شد.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت تحقق 30 درصدی زنان در پست های مدیریتی شهرداری گفت: وفق ماده 74 برنامه سوم توسعه شهر تهران، شهرداري مكلف شده است در راستاي افزايش ميزان حضور و ارتقاء جايگاه زنان در مديريت شهري و افزايش سطح و كيفيت حضور اجتماعي و مشاركت فعال زنان در شهر از طريق تبعيض مثبت، توانمندسازي و فراهم ساختن زمينه‌هاي ارتقاء نقش زنان در مديريت شهري با اختصاص30 درصد از پست‌هاي مديريتي به زنان شاغل در شهرداري تا پايان برنامه اقدام نمايد.

عضو شورای شهر تهران افزود: علاوه بر ماده مذکور در تبصره 2 مصوبه «افزايش انتصاب جوانان در تصدي پست هاي مديريتي و ارتقاي سهم و نقش آنان در مديريت شهرداري تهران» که در 24 شهریور سال 1398 به تصویب رسید، صراحتا بیان شده است که حداقل 30 درصد از پست های مربوط به جوانان در هر یک از سطوح چهارگانه در اختیار زنان جوان قرار خواهد گرفت.

حق شناس ضمن تاکید بر اهمیت تحقق این هدف گذاری در زمان تعیین شده ادامه داد: انتظار می رود گزارش حسن اجرای بندهای قانونی مذکور، به شورای اسلامی شهر تهران ارائه گردد. در همین راستا از شهردار محترم تهران خواسته می شود، نسبت به ارسال گزارش تفصیلی از آخرین اقدامات اجراي مصوبات مذکور در بازه زماني 1 سال گذشته، و ارائه جدول زمانبندي جهت دستیابی به سهم 30 درصدی زنان در ساختار مدیریت شهری، در اسرع وقت اقدام نماید.

220-2

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: