• جمعه ١٦ خرداد ١٣٩٩-١٣:٠٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٩٢٨
زهرا صدراعظم نوری در گفت و گو با ایلنا

ضرورت تناسب کاربری با پروانه ساختمانی ملک

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در واکنش به پلمپ مراکز دامپزشکی گفت: فعالیت‌هایی که در سطح شهر انجام می‌شود از لحاظ نوع کاربری باید با مجوز و متناسب با پروانه ساختمانی باشد، اگر واحد متخلف نسبت به رفع تخلف اقدام نکند،‌ شهرداری می‌تواند آن مکان را تعطیل کند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران زهرا صدراعظم نوری، رئیس کمیسیون سلامت،‌ محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران درباره پلمپ مراکز دامپزشکی گفت: فعالیت‌هایی که در سطح شهر انجام می‌شود از لحاظ نوع کاربری باید با مجوز و متناسب با پروانه ساختمانی باشد. در واقع فعالیت اداری، ‌مسکونی،‌ تجاری، ‌درمانی و خدماتی و .... حتما باید متناسب با طرح تفصیلی و کاربری مجازی باشد که در پروانه ساختمانی مشخص شده است.
 
او ادامه داد: نوع فعالیتی که در مراکز انجام می‌شود، باید از طریق صنف مربوطه و یا مراجع ذی‌ربط تایید شود، اما آنچه به مدیریت شهری بر می‌گردد، نوع بهره‌برداری از ملک با توجه به پروانه ساختمانی است.
 
نوری با بیان اینکه وقتی واحدی به صورت غیرمجاز فعالیت کند با اخطار شهرداری روبرو می‌شود، افزود: اگر  واحد متخلف نسبت به رفع تخلف اقدام نکند،‌ شهرداری می‌تواند آن مکان را تعطیل کند و یا از نظر کاربری آن را با مجوزهای کمیسیون ماده ۵ تثبیت کند.
 
رئیس کمیسیون سلامت،‌ محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه شهرداری اقدام قهری را اعمال خواهد کرد و نسبت به تعطیلی و یا پلمپ واحد اقدام می‌کند، افزود: چرا که مزاحمت‌هایی را ایجاد می‌کنند و یا مخاطرات زیست محیطی به همراه دارند و همچنین حقوق شهر را پرداخت نمی‌کنند و متفاوت با نوع پروانه صادره در حال فعالیت هستند.
 
نوری تصریح کرد: مساله مراکز دامپزشکی احتمالا از این نوع است و آنها در کاربری مجاز فعالیت نکردند و ‌با اخطارهای شهرداری مواجه شدند و از آنجایی که نسبت به حل مساله ‌رفع خلاف و تثبیت نوع فعالیت مطابق با ضوابط و مقررات اقدام نکردند،‌ شهرداری این مراکز را تعطیل کرده است.
 
او ادامه داد: در ادامه با توجه به اینکه حیوانات خانگی در سطح شهر هستند و  برخی شهروندان نیز حیوان خانگی دارند، در نتیجه باید مسائل دامپزشکی مختلفی که حیوانات با آنها روبرو هستند مورد رسیدگی قرار گیرد و حضور آنها نیاز شهر است.
 
نوری تاکید کرد: در نتیجه بهتر است که سازمان دامپزشکی با شهرداری تهران،‌ شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل همکاری کند تا نسبت به قانون مندکردن کاربری‌ها و محل فعالیت و ایحاد تعامل چندجانبه عمل شود تا سازمان دامپزشکی و واحدهایی که در این مراکز حضور دارند، برای ساماندهی حیوانات بدون صاحب اقدام  کنند.
 
او در پاسخ به این سوال که رئیس سازمان دامپزشکی نسبت به پلمپ این مراکز در روزهای شیوع کرونا گلایه داشتند، گفت: به نظر می‌رسد این اقدام قبل از شیوع کرونا انجام شده است و اینگونه نبوده که شهرداری از این شرایط استفاده کند. بسیاری از مراکز سال‌های سال در محلی که مجاز به فعالیت نیستند،‌ مشغول به کار می‌شوند و به رغم اخطارهای متعددی که به آنها داده می‌شود همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند و نسبت به رفع مساله اقدام نمی‌کنند.
 
نوری ادامه داد: زمانی که نسبت به تعطیلی این مرکز اقدام می‌شود به تکاپو می‌افتند و ابراز می‌کنند که ای کاش مذاکره می‌کردید و یا آن را به وقت دیگری موکول می‌کردید.
 
رئیس کمیسیون سلامت،‌ محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران تاکید کرد: باید به همه ابعاد مسائل شهر پرداخته شود و اگر اقدامی مغایر با ضوابط و مقررات انجام شده است، به آن رسیدگی شود.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: