• سه شنبه ١٣ خرداد ١٣٩٩-٠٩:٤٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٩٠٣
در نشست مشترک دو کمیسیون سلامت، محیط زیست و فرهنگی و اجتماعی شورا مطرح شد

استرداد لایحه واگذاری حق بهره برداری از 8 مرکز بهاران به سازمان بهزیستی

مطابق با تصمیم مشترک دو کمیسیون سلامت،محیط ‌زیست و خدمات شهری و فرهنگی و اجتماعی، لایحه واگذاری حق بهره برداری از 8 مرکز بهاران به سازمان بهزیستی برای تطابق با شرایط حاضر شهر و شیوع ویروس کرونا به شهرداری بازگردانده شد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، جلسه مشترکی میان دو کمیسیون سلامت، محیط ‌زیست و خدمات شهری و کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با دو دستور جلسه بررسی طرح «الزام شهرداری به نصب تابلوهای راهنمای ناشران و کتابفروشی‌ها در مناطق 22 گانه» و بررسی «لایحه مجوز واگذاری حق بهره برداری از 8 مرکز بهاران به سازمان بهزیستی استان تهران» برگزار شد.

زهرا صدراعظم نوری، رییس کمیسیون سلامت، محیط ‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در این جلسه،  گفت: اگر این طرح در محلات دیگر هم اجرایی شود، می‌تواند مخاطب جذب کند. در خیابان انقلاب، با توجه به حضور غالب کتاب‌ فروشی‌ها، دیگر نیازی به اجرای این طرح نیست.

وی با تقدیر از طرح خوب شهرداری منطقه 2، ادامه داد: چگونگی اجرای این طرح باید بر عهده سازمان زیباسازی باشد و همچنین از شهرداری منطقه 2 نیز تقاضا داریم که زین پس نسبت به اخذ مجوز برای اجرای برخی طرح‌ها اقدام کند.

در ادامه دومین دستور جلسه مورد بررسی اعضای دو کمیسیون‌  قرار گرفت.

 زهرا صدراعظم نوری با اشاره به اقتدار شهرداری تهران در حدود 20 سال گذشته، اظهار کرد: در گذشته شهرداری تهران هر اقدامی که به عنوان کمک برای سایر نهادها انجام می داد، با احترام همراه بود. اما طی 12 سال اخیر برخی از کمک‌های شهرداری تبدیل به وظیفه شده، و در مواردی که امکان اجرای آن وجود ندارد، سایر نهادها از ما شکایت می‌کنند. و توقع دارند کاری انجام دهیم که وظیفه‌مان نیست.

وی با بیان اینکه شهرداری باید با سازمان بهزیستی هماهنگی داشته باشد، گفت: شهرداری باید لایحه مذکور را پس بگیرد. و پس از تدوین آن متناسب با شرایط حال حاضر شهر و شیوع کرونا، بار دیگر آن به شورا ارسال کند.

نوری همچنین در پایان گفت: سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری باید درباره وضعیت بی‌خانمان‌ها و کارکرد گرمخانه‌ها اطلاع‌رسانی مناسب‌تری انجام دهد. برخی از مشکلات پیش آمده ناشی از عدم اطلاع ‌رسانی درست است.

در نهایت مقرر شد تا کارگروه مشترکی از سوی کمیسیون‌های سلامت، محیط زیست و خدمات شهری و فرهنگی و اجتماعی، این لایحه را بعد از ارجاع دوباره شهرداری مورد بررسی قرار دهند.

گفتنی است در این جلسه نماینده شهرداری منطقه 2، معاون اجتماعی و فرهنگی، و رییس سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران نیز حضور داشتند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: