• يکشنبه ٢١ ارديبهشت ١٣٩٩-١٦:١٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٧٢٢
عضو شورای شهر تهران تذکر داد

تعاریف و شاخص های معماری معاصر مشخص نیست

احمدمسجدجامعی گفت: شهرداری تهران مکلف است با همکاری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و همچنین نهادهای مرتبط، برای شناسایی شاخص‎های ارزشمند معماری معاصر اقدام و بر این مبنا طرح را ارائه دهد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، احمد مسجد جامعی در دویست و دوازدهمین جلسه شورا و  در تذکر خود درباره لایحه حفاظت از میراث معماری معاصر شهر تهران، گفت: ثبت آثار معماری به عهده ما نیست، و سازمان میراث فرهنگی در این باره باید اقدام کند. بنابراین از آن‌جایی که این طرح ابهام دارد، باید در سند قید کنیم که آنها ثبت می‌ کنند.

«میراث معماری معاصر» تعریف نشده است

عضو شورای شهر تهران افزود: نکته دیگر این‌که میراث فرهنگی یک موضوع تعریف شده است. اما از «میراث معماری معاصر» که در متن آمده برداشت های مختلفی می شود.

وی در توضیح این بخش از سخنان خود گفت: بر اساس معنا و تعریفی که در ذهن شهردار محترم بوده، 2500 بنا شناسایی شده است. اما ذیل چه مدخلی و با چه ویژگی هایی این بناها تعریف شدهاند؟ بنابراین چون تعاریف مشخص نیست، ممکن است مورد اعتراض قرارگیرد، و مثلا گفته شود این بنا به چه دلیل ذیل این تعریف است. پس از آن‌جایی که دوستان نخستین بار است که چنین زحمتی کشیده‌اند، باید قبل از همه تعریفی از عبارت «میراث معماری معاصر» به‌عمل آید و شاخص‌های آن تعیین شود.

مسجدجامعی در ادامه افزود: پیشنهاد مشخص من برای رفع ابهام در این طرح این است که شهرداری تهران مکلف است، با همکاری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و هم‌چنین نهادهای مرتبط، برای شناسایی شاخصهای ارزشمند معماری معاصر اقدام و بر این مبنا طرح را ارائه دهد.

باید بدانیم شهرداری در چه فضایی و به چه سمت و سویی حرکت می کند.

عضو شورای شهر تهران ضمن بیان این نکته که عبارت« میراث معماری معاصر» کاربردی نو دارد، تاکید کرد: ما و مردم باید بدانیم شهرداری در چه فضایی و به چه سمت و سویی حرکت می کند. بر این اساس پیشنهادم این است که تعریف این نوع معماری و شاخص‌های آن بعنوان یک تبصره اضافه شود.

13-212

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: