• يکشنبه ١٤ ارديبهشت ١٣٩٩-١٧:٢١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٦٦٠
احمد مسجدجامعی در جلسه شورا گفت

خاطرات، تاریخ، طبیعت و میراث شهر دارد حراج می‌شود

عضو شورای اسلامی شهر تهران درباره پیشنهادات بخش شهرسازی در مورد لایحه « بسته محرک اقتصادی در شرایط بحرانی ناشی از شیوع ویروس کرونا» که از سوی شهرداری تهران به شورا ارئه شده است، واکنش نشان داد و گفت: درست است که شهرداری به پول نیاز دارد، اما فراموش نکنیم که شهر هم حقوقی دارد. تاریخ هم حقوقی دارد. میراث هم حقوقی دارد. طبیعت هم حقوقی دارد. و همین‌طور شهروند هم حقوقی دارد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، احمد مسجد جامعی در واکنش به موضوعات مطرح شده در مورد بسته محرک اقتصادی شهرداری تهران در دویست و یازدهمین جلسه شورا گفت: یکی از نقاط قوت مدیریت شهری در این دوره این بود که شهردار ما یک معمار است. و از زاویه معماری به شهر نگاه می کند. نقطه قوت دیگر این بود که مسائل زیست‌محیطی برای ما اهمیت زیادی داشت. و ما در جلسات و نشست‌های مختلف درباره آن بارها صحبت و برآن تاکید کردیم.

احمد مسجدجامعی افزود: این حرف ها ذیل عنوان کاهش تخلفات حین اجرا و مناسب سازی ضوابط با شرایط هر منطقه که در لایحه « بسته محرک اقتصادی در شرایط بحرانی ناشی از شیوع ویروس کرونا» که به شورا آمده، شعارهایی که برای شهروندان عنوان کرده ایم و همین‌طور اهداف ما را تحت الشعاع قرار می دهد.

وی با اشاره به این که هم‌اکنون ساختمان‌هایی بلند و برج‌هایی در کوچه های 10، 12 متری داریم که مجوز گرفته و ساخته شده اند، تاکید کرد: این ها خطا بوده و نباید مجوز می دادند. حالا معلوم نیست چرا با این لایحه‌ای که آمده ما باید آن خطا را مبنا قرار بدهیم و بگوییم چون آن ساختمان ها بلند است و بنابراین همه می توانند در آن کوچه ها برج بسازند.

 عضو شورای شهر تهران با اشاره به زمزمه‌های واگذاری زمین بیمارستان وزیری که این روزها مطرح شده است، اظهار داشت: این مرکز، نخستین بیمارستان بخش خصوصی در ایران است و عجیب آن که در زمانی این زمزمه‌ها شنیده می‌شود که ما می خواهیم از پزشکان بیشترین تجلیل را کنیم

مسجدجامعی در ادامه به حقوق شهر و شهروندان پرداخت و با بیان این‌که محیط زیست، میراث فرهنگی، تاریخ و طبیعت شهر و نیز سلامت روح و روان و جسم مردم در اولویت است و نباید فراموش شود، اظهار داشت: با چنین لوایحی باید گفت خاطرات شهر دارد حراج می شود، طبیعت شهر دارد حراج می شود، میراث شهر دارد حراج می‌شود، جسم و جان شهر و روان شهروندان دارد زخم برمی‌دارد.

 عضو شورای شهر در ادامه به اختیارات شهرداری اشاره کرد و گفت: آنچه در این بند لایحه آمده، جزء اختیارات خود شهرداری است. اگر قرار است این کار انجام شود، چرا خود شهرداری انجام نمی دهد و پای شورا به‌میان کشیده می‌شود. آیین نامه این تغییرات و نحوه انجام آن چیست؟

وی در جمع‌بندی سخنان خود گفت: من با این بندها در لایحه، به این دلایل مخالفم؛ اول اینکه موضوع جزء اختیارات خود شهرداری است، و شهرداری بدون مصوبه شورا می تواند آنرا اجرا کند. حتی به گفته خود شهردار هم اجرای این لایحه نیازمند مصوبه شورا نیست. دوم آنکه  اجرای این لایحه نمی‌تواند منابع مالی چندانی به‌همراه داشته باشد. نکته سوم این است که اجرایی شدن این لایحه بازار دلالی و واسطه گری را دامن می زند. و در نهایت و از همه مهم‌تر همانطور که پیش از این گفتم، این لایحه حقوق شهر و شهروند را در عرصه‌های مختلف نادیده می گیرد و زیر پا می‌گذارد.

8-211

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: