• يکشنبه ٢٤ فروردين ١٣٩٩-١٦:٤٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٤٥٠
احمد مسجدجامعی:

در خصوص آسیب دیدگان و جانباختگان حین خدمت شهرداری اقدام قابل قبولی انجام شود

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: از ریاست محترم می خواهم تا طرح آسیب دیدگان مقابله با کرونا را به جریان بیندازیم، و پاداش ویژه ای برای این عزیزان در نظر بگیریم، که دلگرمی حداقلی برای خانواده های آنان بوجود بیاید.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، احمد مسجد جامعی در دویست و هشتمین جلسه شورا و پس از استماع گزارش معاون خدمات شهری شهرداری تهران، ضمن تشکر از ارائه گزارش تصویری عملکرد حوزه خدمات شهری شهرداری تهران در خصوص مقابله با کرونا، گفت: تذکر اول من مربوط به عکسی از شاعر نامدار کشورمان، عطار است که به مناسبت روز عطار، در صحن به نمایش گذاشته شده است. این عطاری که تصویرش را می‌بینیم، با آن عطاری که ما می شناسیم، نسبتی ندارد.دوستان شورای شهر هم به این موضوع توجه داشته باشند، که در نقاشی، رنگ یک معنایی دارد. رنگ ها بر ا ساس شکل، صورت، رویکرد و نگاه معنا می گیرد، که البته جای بحث آن اینجا نیست، و موضوع را به درازا می کشاند.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به این که این اولین بار است از عدم حضور مردم تشکر می‌کنیم، گفت: این به این معناست که وضعیت جدیدی پیش آمده است، که ما از عدم حضور تشکر می کنیم.

وی در ادامه به موضوع آسیب‌دیدگان و جانباختگان حوزه خدمات شهری پرداخت، و بیان داشت: مسوولیت مشترک ما این است که در خصوص آسیب دیدگان و جانباختگان حین خدمت شهرداری اقدام قابل قبولی انجام شود. پیش از شروع سال جدید، هم در جلسات مختلف از فداکاری‌های این عزیزان تشکر شده و لازم است اقدامی عملی انجام دهیم.

مسجدجامعی با بیان این نکته که پیش از این طرحی را با امضای همه  اعضای شورا تهیه کردیم که نمونه اش هم پیشترها بوده است، گفت: مثلا برای آتش نشانان جانباخته در شورای چهارم سندی در اختصاص امتیازات خاص تصویب کردیم. و جا دارد برای جانباختگان و آسیب دیدگان مجموعه شهرداری هم که در مقابله مستقیم با کرونا فعالیت دارند، و عمدتا در بخش خدمات شهری هستند، اقدام ویژه انجام دهیم که تاکنون انجام نشده است.

عضو شورای شهر تهران در ادامه تاکید کرد: از ریاست محترم هم می خواهم تا طرح آسیب دیدگان مقابله با کرونا را به جریان بیندازیم. و پاداش ویژه ای برای این عزیزان در نظر بگیریم، که دلگرمی حداقلی برای خانواده های آنان بوجود بیاید.

وی افزود:  بحث نیکنامی و پاداش و از این قبیل جای خود دارد، که در این زمینه حوزه فرهنگی - هنری شهرداری تهران باید هم راستا با اهداف و برنامه‌های این حوزه عمل می کرد. ما که قرار نیست همان کار صدا و سیما را انجام دهیم. صدا و سیما و مطبوعات کارخود را انجام می دهند. ما باید به عنوان یک ساختار و مجموعه پیوسته کارکنیم، و به نظرم جای این در گزارشی که امروز ارائه شد خالی بود. یعنی ما نباید از دیگران انتظار داشته باشیم که این موارد را بازتاب دهند. خودمان هم باید به نحو مقتضی به آن بپردازیم.

مسجدجامعی در ادامه با بیان این که در فعالیت های انجام‌شده برخی موضوعات مغفول است، گفت: برای پسماندهای بیمارستانی باید چاره‌ای اندیشید. جمع‌آوری این پسماندها جزء وظایف ما نیست .بیمارستان ها باید این پسماندها را بی خطر سازی کنند، و سپس پسماند بی خطر را به شهرداری بدهند.

وی یادآور شد: الان تقریبا تمام بار این مسئولیت بر عهده شهرداری افتاده، و این نباید رویه و سنت شود، که از این پس ما باید این کار را به عهده بگیریم.این فرایند دارای پروتکل ها و دستگاه های مشخص و روشنی است. اگر در این شرایط نمی شود کاری کرد، ولی توجه داشته باشیم که ما مسوول پسماندهای پرخطر نیستیم. و ما باید پسماند بی خطر را جمع آوری کنیم.

18-208

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: