• يکشنبه ١١ اسفند ١٣٩٨-١١:٤٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٢٨٠
اعطا مطرح کرد

شهرداری هر چه سریعتر لایحه" فرایند صدور پروانه علمیات ساختمانی و گواهی های ساختمانی" را به شورای شهر ارسال کند

رییس کمیته معماری و طرح های شهری شورای شهر تهران در تذکری از شهرداری تهران خواست تا لایحه فرایند صدور پروانه علمیات ساختمانی و گواهی های ساختمانی را هر چه سریعتر به شورای شهر ارسال کند.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، علی اعطا در دویست و دومین جلسه علنی شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود ضمن تقدیر از مدیریت شهری به منظور انجام اقداماتی که مانع از گسترش ویروس کرونا در فضاهای عمومی شهر و فضاهای در اختیار شهرداری تهران می شود، اظهار کرد: تذکر من به یکی از مصوبات شورای شهر تحت عنوان «الزام شهرداری به ارایه لایحه فرایند صدور پروانه علمیات ساختمانی و گواهی های ساختمانی» مصوب سی ام تیر ماه سال ٩٨ مربوط می شود.

وی ادامه داد: براساس این مصوبه شهرداری تهران ملزم بوده است که ظرف مدت ٢ ماه لایحه فرایند صدور پروانه را برای تصویب به شورا ارسال کند که متأسفانه نه تنها در این ٢ ماه این کار انجام نشده بلکه قریب به ٨  ماه به تعویق افتاده است.

رییس کمیته معماری و طرح های شهری شورای شهر تهران با اشاره به اهمیت این موضوع تصریح کرد: یکی از حوزه های پر مشکلی که معمولا موجب نارضایتی مراجعان و شهروندان می شود، بحث فرایند صدور پروانه و گواهی های ساختمانی است.بنابراین انتظار می‌رود شهرداری تهران اهتمام بیشتری نسبت به این لایحه نشان دهد و در اسرع وقت لایحه مربوطه را به شورای شهر جهت بررسی، بهینه کردن فرایند و تصویب ارایه کند. 

اعطا با بیان اینکه رصدها نشان می دهد در این فرایند اشکالاتی وجود دارد، گفت: بنابراین لازم است که این لایحه جهت بررسی از سوی نمایندگان مردم از منظر حقوق عمومی به شورا بیاید.من پیش از این نیز تذکر مذکور را چندین بار با حوزه مربوطه در شهرداری مطرح کرده ام و مجددا آن را با جدیت متذکر می شوم.

5-202

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: