• سه شنبه ٣ دی ١٣٩٨-١١:٥٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٦٨٥٤
حسینی میلانی در گفت‌وگو با روزنامه سازندگی:

گزارشی شفاف درباره آلودگی هوا به مردم ارائه نمی‌شود

سید آرش حسینی میلانی، رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران:

‌ به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران به نقل از روزنامه سازندگی در شرایط بحرانی تصمیم‌هایی که کمیته اضطرار در‌ مورد مقابله با آلودگی هوا می‌گیرد، بیشتر بر این اساس است که آلودگی هوا بدتر نشود. این‌گونه تصمیم‌ها مقطعی هستند و راهکاری زودگذر برای عدم افزایش یافتن و ثابت نگه داشتن میزان آلودگی هوا است. 

یکی دیگر از اهداف این‌گونه تصمیم‌ها آن است که گروه‌های حساس در معرض آسیب بیشتری قرار نگیرند. 

با توجه به مدل پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوا، بر اساس پیش‌بینی‌های علمی تا ۸۰ درصد دقت می‌توان وضعیت آلودگی هوا و وجود آلاینده‌ها را از روزها قبل پیش‌بینی کرد، در نتیجه کمیته اضطرار باید در این مورد قاطعانه‌تر و متناسب با مصلحت شهر و سلامت مردم عمل کند.

پیامی که به مردم داده ‌شود، باید دارای رویکرد واحد باشد زیرا گاهی شاهدیم چند اطلاعیه از سوی سازمان‌ها و نهادهای مختلف داده می‌شود و همین مساله، باعث سردرگمی بیشتر خواهد شد. به طور مثال استانداری تهران یک اطلاعیه می‌دهد و دانشگاه‌ها هم یک پیام دیگر. 

بحث اصلی آن است که گزارشی شفاف به مردم ارائه نمی‌شود مثلا در همین کمیته اضطرار آلودگی هوا، دلایل توضیح داده نمی‌شوند و در ‌نتیجه باعث می‌شود تا آسیب‌شناسی درباره آلودگی هوا نداشته باشیم و راهکارهای موثری هم برای حل و فصل علمی مسئله داده نشود. 

تعطیلی‌ها فقط باعث می‌شود تا بخش معینی از مردم، تهران را ترک کنند و تنها نکته مثبتی که این موضوع دارد این است که شاید آلودگی بیشتر نمی‌شود اما باید مبحث اقتصاد شهر را هم در این زمینه در نظر گرفت.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: