• دوشنبه ١١ آذر ١٣٩٨-١٤:٢٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٦٦٩٠
محمد جواد حق شناس تاکید کرد:

ضرورت شکستن تابوی بیماری ایدز در رسانه‌ها

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران روز گذشته با استقرار اتوبوس ایدز در محوطه روبروی صحن شورا به مناسبت روز جهانی ایدز  محمد جواد حق شناس رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر با حضور در اتوبوس و انجام نمادین تست اچ آی وی با اشاره به اهمیت روز جهانی ایدز  و اینکه رسانه ها باید در امر اطلاع رسانی و تابوشکنی بیماری ایدز همکاری کنند، گفت: نمایندگان مردم و افراد دارای اعتبار نیز باید پیش قدم شوند، چراکه اگر افراد جامعه درمعرض رفتار پر خطر قرار می‌گیرند، باید به راحتی از سلامت جسم خود آگاه شوند تا در صورت بروز مشکل آن را با سهولت بیشتری رفع کنند.

 

محمدجواد حق شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد: نام دیگر بیماری ایدز، بیماری پنهان است، ممکن است برخی از افراد بیش از چندین سال درگیر این بیماری باشند اما از آن بی خبر هستند.

 

وی با بیان اینکه اگر این بیماری پیشگیری نشود، امکان انتقال آن وجود دارد، گفت: حتی ممکن است انتقال آن به صورت ناخواسته و به سبب بی اطلاعی افراد صورت گیرد، از این رو باید این امر تابو شکنی شود.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا افزود: با این رویکرد آمارها نشان می‌دهد این بیماری به کوه یخ شبیه است و نسبتی که از این کوه دیده می‌شود به نسبت آچه در زیر حرکت می کند، کمتر است.

 

حق شناس با تاکید بر اینکه در سال‌های گذشته نسبت به این بیماری رفتار مناسبی صورت نگرفته است، گفت: با تبدیل شدن این بیماری به یک تابو، جامعه آگاهی لازم را نداشته و افرادی که باید مورد حمایت قرار می‌گرفتند، طرد شدند، این رفتار نادرست سبب پنهان‌کاری افراد شد.

 

وی با تاکید بر اینکه باید افراد دارای ویروس اچ.آی.وی به عنوان یک بیمار پذیرفته شوند و مورد حمایت قرار گیرند، تصریح کرد: نباید افراد با بیان این مشکل برون ‌کرد منفی به همراه داشته باشند؛ باید به سمتی پیش رویم که این بیماران به راحتی بیماری خود را بیان کنند تا بتوان از شیوع آن جلوگیری کرد.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا نقش رسانه ها را در این زمینه مثبت خواند و گفت: رسانه‌ها باید در این رابطه همکاری کنند و نمایندگان مردم و افراد دارای اعتبار نیز باید پیش قدم شوند، چراکه اگر افراد جامعه درمعرض رفتار پر خطر قرار می‌گیرند، باید به راحتی از سلامت جسم خود آکاه شوند تا در صورت بروز مشکل آن را با سهولت بیشتری رفع کنند.

گفتنی است اتوبوس ایدز با مشارکت انجمن احیا در روز جهانی ایدز در ساختمان شورای اسلامی شهر تهران مستقر و با استقبال پرسنل شورای اسلامی و شهرداری تهران روبرو شد .

منبع: شهرنوشت

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: