• دوشنبه ١٥ مهر ١٣٩٨-٠٨:٥٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٦٣٦٢
عضو شورای شهر تهران مطرح کرد؛

۵ بوستان تنها سهم بانوان تهرانی از ۲ هزار و ۲۶۸ بوستان پایتخت

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: سهم بانوان تهرانی از ۲ هزار و ۲۶۸ بوستان پایتخت تنها ۵ بوستان است.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در آئین افتتاح و بهره‌بردرای از بوستان مرضیه حدیدچی (دباغ) در سخنانی ضمن تشکر از افرادی که با سیاست‌های خود فضا را برای بانوان پایتخت فراهم کرده‌اند، گفت: من در این مراسم می‌خواهم درباره زنان صحبت کنم و به‌ویژه می‌خواهم امروز از شیرزنی یاد کنم که نام او بر روی این بوستان نقش بسته است.
او اضافه کرد: باید جوانان و زنان ما بیش از پیش خانم دباغ را بشناسند، با اقدامات شجاعانه‌اش آشنا شوند و وی را به عنوان الگوی خود انتخاب کنند.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه مسئله زنان یکی ۱۰ مسئله جهان معاصر است، گفت: باید سیاست‌گذاری‌ها به سمتی حرکت کند که شکافی بین بانوان و سرانه مصرف عادلانه آن‌ها از جامعه ایجاد نشود که اگر این اتفاق بیفتد، مدیریت شهری با چالشی جدی روبه‌رو است.
صدراعظم نوری تأکید کرد: مسائلی که امروز زنان جامعه ما از آن رنج می‌برند، نابرابری جنسی، خشونت، در دسترس نبودن امکانات اجتماعی برای حضور در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی و غیره است.زنان ما هنوز نمی‌‌توانند به ورزشگاه‌ها بروند!
وی با اشاره به نقش زنان در جامعه، تصریح کرد: زمانی که به زنان توجه ویژه شود، یعنی به جامعه توجه شده است، زیرا زنان محور جامعه و خانواده هستند.
لزوم بهره‌مندی زنان پایتخت از امکانات اجتماعی
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران تصریح کرد: بانوان در جامعه ما می‌توانند در دو نقش حضوری موثر داشته باشند که نقش اول آن‌ها حضور در عرصه خانواده به عنوان محور و بنیان خانواده و نقش دوم آن‌ها حضور در جامعه و فعالیت‌های اجتماعی است که باید به دلیل آن که نیمی از جمعیت کشور را به خود اختصاص داده‌اند، مورد توجه ویژه قرار گیرند.
صدراعظم نوری ادامه داد: زنان ما باید از امکانات اجتماعی بهره‌مند شوند و حجاب آن‌ها نباید مانع از برخورداری عادلانه از امکانات اجتماعی باشد. اگر به زندگی شخصی خانمی مانند حدیدچی نگاه کنیم می‌بینیم که وی در کنار حفظ حجاب خود، فرماندهی سپاه غرب را برعهده گرفته و می‌توان اینگونه نتیجه گرفت که حجاب مصونیت است و نباید محدودیت ایجاد کند.

وی تأکید کرد: امروز در پایتخت بسیاری از فضا‌ها برای بانوان محصور کننده بوده و این محدودیت عارضه‌ای چون کمبود ویتامین D در زنان و دختران ایجاد کرده است.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به آمار بوستان‌های پایتخت، گفت: آقای مختاری صحبت از ۲ هزار و ۲۶۸ بوستان در پایتخت کرد که متأسفانه از این تعداد سهم بانوان تنها ۵ بوستان است و باقی مکان‌ها فضایی نیست که بانوان بتوانند بدون حجاب و محدودیت به فعالیت بپردازند. امیدواریم به روز‌هایی برسیم که مدیریت شهری در رساندن بانوان به حقوق حقه خود اقدام‌های موثری  انجام دهد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: