• چهارشنبه ٢٢ خرداد ١٣٩٨-١٠:٢٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٥٦٨٦
مجید فراهانی به مناسبت ۱۵۰ سالگی تولد گاندی مطرح کرد:

گاندی پیام آور صلح و دوستی بود

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران طی مراسم درختکاری ۱۵۰ سالگی تولد ماهاتما گاندی که در برج میلاد برگزار شد، گفت: گاندی همواره پیام آور صلح و دوستی بود و به همین منظور تعدادی درخت زیتون به نشانه نماد صلح و دوستی گاندی در مجموعه برج میلاد کاشته شد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران به نقل ازخبرنگار ایرنا، «گادام دارمندرا» در مراسم درختکاری ۱۵۰ سالگی تولد ماهاتما گاندی که در برج میلاد برگزار شد با بیان اینکه این رهبر بزرگ هند یکی از طرفداران پروپا قرص محیط زیست بود افزود: در کشور هند به حفظ و نگهداری از طبیعت احترام خاصی قائلیم چرا که معیشت مردم از طریق طبیعت تامین می شود.

سفیر کشور هند در ایران ادامه داد: در هند و تهران و بسیاری از کشورهای جهان در شرایط تغییرات آب و هوایی قرار داریم و افزایش دما را در تهران و دهلی نو مشاهده می کنیم و همچنین سیل، برف و کولاک را نیز در بسیاری از کشورها اتفاق افتاد و بسیاری از افراد را تحت تاثیر خود قرار داد.

وی تصریح کرد: طبیعت با تولید غذا، محصولات کشاورزی و معیشت مردم رابطه مستقیمی دارد و در زمینه آگاهی بخشی در مورد تغییرات آب و هوایی به همراه موافقت نامه آب و هوایی پاریس اتحادیه ای با همکاری بسیاری از کشورهای جهان شکل گرفته است.

سفیر هند خاطرنشان کرد: در این اتحادیه ۲ طرح برای حفظ محیط زیست پیش بینی شده و در حال اجرا است که یکی از این طرح ها برای استفاده از انرژی خورشیدی با همکاری برخی از کشورها که دارای نور خورشید قوی هستند اجرایی خواهد شد چرا که ما بر این باوریم می توان برق منازل را به راحتی و بدون آسیب زدن به محیط زیست تامین کرد.

وی تاکید کرد: دومین ابتکار در این اتحادیه احداث سازه های مقاوم ساختمانی در برابر زلزله و سیل است که در دستور کار قرار دادیم و امیدواریم کشور جمهوری اسلامی ایران نیز در این اتحادیه به ما بپیوندد و در زمینه اجرای طرح انرژی خورشیدی و احداث سازه های مقاوم ساختمانی در کشور ایران نیز بتوان اقداماتی انجام داد.

«گادام دارمندرا» اظهار داشت: ما از طریق پیوستن به این اتحادیه سعی داریم تا از محیط زیست مراقبت کنیم چرا که زمین و درختان به ما معیشت و اکسیژن می دهد و به همین منظور گاندی فرمود: زمین فراهم کننده احتیاجات هر انسانی است و برای ارضای طمع انسان ها نیست.

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: خیلی خوشحالم که این مراسم بر بام ششمین برج بلند دنیا برگزار می شود که این برج نماد بسیار مهمی از ایران پس از انقلاب اسلامی است.

** گاندی پیام آور صلح و دوستی بود

همچنین در ادامه این مراسم رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران نیز در سخنانی گفت: گاندی همواره پیام آور صلح و دوستی بود و به همین منظور تعدادی درخت زیتون به نشانه نماد صلح و دوستی گاندی در مجموعه برج میلاد کاشته شد.

«مجید فراهانی» افزود: گاندی رهبری برجسته بود و برای انقلاب هند مبارزه کرد و همچنین همواره جویای حقیقت بود و توانست استعمار پیر انگلیس را بیرون کند.

وی ادامه داد: در آستانه سال ۲۰۲۰ قرار داریم اما رهبر کشور اول قدرت اقتصاد دنیا گفتمان جنگ، تحریم و مبارزه را در سطح بین المللی مطرح کرده است که مورد انزجار عمومی قرار گرفته و در این شرایط اهداف گاندی بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: سخنان گاندی که از جنس صلح و دوستی است با سخنان رئیس جمهور آمریکا که همواره دم از جنگ، تحریم و فشار بر ملت ها دم می زند قابل مقایسه نیست و همچنین همواره گاندی این اعتقاد را داشت که اگر بخواهیم اثر الهام بخشی از خود بجای بگذاریم اول باید این پیام را در درون خود نهادینه و سپس به منزل، محله، شهر، کشور و سایر کشورها منتقل کنیم.

در پایان این مراسم با حضور سفیر هند، معاون شهردار تهران، مدیرعامل برج میلاد و دیگر مدیران و میهمانان حاضر ۱۵ درخت زیتون در محوطه برج میلاد به مناسبت ۱۵۰ سالگی تولد گاندی کاشته شد.

ماهاتما گاندی یک رهبر برجسته سیاسی در هند بود که برای استقلال این کشور مبارزه کرد.

او برای مبارزه از اصول غیر خشونت آمیز و نافرمانی های صلح آمیز استفاده می کرد.

گاندی در سال ۱۹۴۸ توسط یک متعصب کشته شد.


 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: