• يکشنبه ٣١ شهريور ١٣٩٨-١٠:٣٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٦٠٦٩
فراهانی تذکر داد: 2-166

لزوم استقرار نظام بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران به لزوم استقرار نظام بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد و اجرای تبصره 10 بودجه سال 1398 شهرداری تهران تاکید کرد.

 

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در جریان صد و شصت و ششمین جلسه علنی شورای شهر تهران با تاکید بر لزوم استقرار نظام بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد گفت: برای تغییر در روند مالیه شهری امروز بیش از گذشته نیازمند توجه به بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد، پایش و کنترل قیمت تمام شده خدمات و فعالیت ها ،کاهش و کنترل هزینه ها هستیم. امری که به درستی در تبصره 10 بودجه سال 1398 شهرداری تهران مورد توجه شورا قرار گرفته است.

 

او اضافه کرد: اما بی توجهی شهرداری تهران در اجرای این تکلیف قانونی با گذشت شش ماه از سال مشهود و غیر قابل انکار است. شهرداری تهران در تبصره 10 بودجه سال 1398 شهرداری تهران مکلف است به برخی بندها توجه کند.

 

فراهانی با بیان برخی بندهایی که شهرداری تهران مکلف به انجام است، تصریح کرد: بند 1 عنوان می کند که در اجرای بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد، تمامی واحدهای اجرایی اعم از معاونت‌ها، ادارات کل ستادی، مناطق، سازمان‌ها، شرکت‌ها و موسسات وابسته، مکلفند در سال 1398 نسبت به تکمیل و استقرار کامل سامانه (سیستم) حسابداری قیمت تمام شده اقدام نمایند. همچنین بند 2  می گوید، در اجرای بند 3.1 سیاست‌ها و الزامات اجرایی بودجه سال 1398 شهرداری تهران مصوب شورای اسلامی شهر تهران ابلاغی به شماره 160/2505/28163 مورخ 1397/9/28، یک منطقه، یک سازمان و یک شرکت به عنوان واحدهای اجرایی آزمایشی بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد تعیین می‌گردند و شهرداری مجاز است این واحدها را پس از تصویب و ابلاغ بودجه از طریق مبادله موافقتنامه و تفاهم‌نامه عملکردی اداره نماید.

 

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران با اشاره به بند 4، گفت: دستورالعمل اجرائي اداره واحدها از طریق تفاهم‌نامه عملکردی، شامل نحوه نظارت عملياتي، شاخص‌هاي عملكرد و ساير موارد حداكثر تا پایان خردادماه، توسط شهرداری تهران تهيه و به تصويب شورا خواهد رسيد.

 

فراهانی افزود: بر همین اساس و با توجه به اهمیت موضوع  در اجرای بند 3 ماده 80 قانون شوراهای اسلامی کشور،درباره « لزوم استقرار نظام بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد و اجرای تبصره 10 بودجه سال 1398 شهرداری تهران » به شهرداری تهران تذکر می دهم.

 

او در پایان یادآور شد: امیدوارم با اقدام به موقع، موثر و اهتمام جناب آقای دکتر حناچی ،شهردار محترم تهران در اجرای تبصره های بودجه سال 1398 شاهد تحول و تغییر در مسیر اصلاح نظام مالیه شهری باشیم.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: