• شنبه ١ تير ١٣٩٨-١٠:٥٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٥٣١١
محمدجواد حق شناس در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس :

اشتغال ۳ میلیون نفر در حوزه صنایع دستی/ ضرورت داشتن بازارهای متعدد

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ۳ میلیون نفر در حوزه صنایع دستی مشغول به کار هستند، گفت: برای عرضه بهتر محصولات و تبدیل به برند جهانی شدن باید بازارهای متعدد صنایع دستی داشته باشیم.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران،محمدجواد حق شناس عضو شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس در خصوص راه اندازی راسته صنایع دستی و برخی اظهارنظرها درباره دوباره کاری و موازی کاری‌ها برای افتتاح این راسته با توجه به وجود راسته صنایع دستی در محله عودلاجان گفت: صنایع دستی ۳ میلیون شاغل دارد و باور ما این است که تهران حداقل در همه مناطقی که گردشگری در آن موضوعیت دارد مثل شمیران، ری، عودلاجان و منطقه ۶ باید یک راسته صنایع دستی داشته باشد.

وی افزود: ما اعتقادمان این است که باید در مناطق شرق و غرب تهران هم که ورودی ‌های تهران محسوب می‌شود راسته‌ها و بازارهای صنایع دستی داشته باشیم تا به یک برند جهانی تبدیل شویم.

حق شناس گفت: هرچقدر بتوانیم عرضه صنایع دستی را افزایش بدهیم آن هم با توجه به ابر شهر بودن تهران کار خوبی کرده ایم.

وی خاطرنشان کرد: مگر می‌شود کسی که هتل محل اقامتش در شمال شهر تهران است را بگوییم ساعتها در ترافیک بمانید و فقط بروید در عودلاجان خرید کنید؟

این عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: از نظر ما باید بازارهای تخصصی صنایع دستی مثل گلیم، گبه، نقره، مینا، خاتم و سایرین را ایجاد کرده و به نظرم باید در هر منطقه شهرداری یک بازار صنایع دستی داشته باشیم.

حق شناس افزود: امروز با این واقعیت مواجه هستیم که ظالمان کشورمان را تحریم کرده اند و قدرت فروش نفت و مواد پتروشیمی را نداریم و می شود از این فرصت ایجاد شده در حوزه صنایع دستی استفاده کنیم.

وی افزود: ما در سال رونق تولید ملی قرار داریم که باید برای شناساندن صنایع دستی کشورمان به جهان استفاده کنیم.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: