• شنبه ١٣ مهر ١٣٩٨-١٤:٣٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٦٣٢٣
حق شناس در بازدید از مجموعه های فرهنگی و تاریخی منطق 14 بیان داشت:

تلاش می کنیم قدردان فرهیختگان و میراث گرانبهای ادب و هنر تهران باشیم

حق شناس تاکید کرد : بخش مهمی ازهویت شهر تهران به فرهیختگان ادب و هنر و کارنامه عمر گرانبهای آنان گره خورده است و تلاش می کنیم قدردان این میراث گرانبهای معنوی باشیم .

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محمدجوادحق‌شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران از  مجموعه باغ وثوق‌الدوله ، آرامستان ارامنه و خانه موزه استادمعین و امیرجاهد واقع در منطقه۱۴ تهران بازدید و از  آتش‌نشانان ایستگاه‌های آتش‌نشانی این منطقه تجلیل کرد.

 

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شهر تهران در بازدید از باغ وثوق‌الدوله با اشاره به بنای ارزشمند تاریخی که در محدوده مرکزی این باغ قرار دارد بیان کرد:"عمارت وثوق الدوله" یک خانه تاریخی و بنای ارزشمند ثبت شده است كه با بهره برداری متناسب مي توان آن را به یک فضای توریستی ، تفریحی و تفرجگاهی مناسبت در جنوب شرق تهران تبديل كرد و مورد استفاده عموم شهروندان قرار داد.

 

وي در بازديد خود از مجموعه آرامستان ارامنه نيز تاكيد كرد: آرامستان ارامنه در ضلع شمال خیابان پاسدار گمنام در منطقه 14 واقع شده که از فضاهای بزرگ و شاخص اين منطقه محسوب مي شود.امسال با مصوب كردن رديف بودجه مشخص براي اين مجموعه آرامستان تلاش كرديم تا با سرعت بيشتري در مسير احياي طراحی شهری و ساماندهی اين فضاي عمومي شهر قدم برداريم.

 

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در آخرین بخش بازدید خود از منطقه۱۴تهران به همراه مرادخانی مشاور فرهنگی شهردار تهران و رییس موزه موسیقی، دیداری با فرهیختگان و اهالی فرهنگ و ادب منطقه۱۴ تهران داشت.

 

وی در این دیدار ضمن تجلیل از جمعی از فرهیختگان شهر تهران گفت: سنت حسنه قدرشناسی در آیین اسلام سفارش شده و ما نیز وظیفه داریم در زمان حیات افراد فرهیخته از آنها تجلیل کنیم و یادشان را گرامی بداریم.

 

حق شناس تاکید کرد : بخش مهمی ازهویت شهر تهران به فرهیختگان ادب و هنر و کارنامه عمر گرانبهای آنان گره خورده است و تلاش می کنیم قدردان این میراث گرانبهای معنوی باشیم.

 

گفتنی است در این دیدار از استاد محمدعلی بهمنی شاعر،استاد مدنی چهره ماندگار کاشی کاری پدر شهید والامقام مدنی و همچنین پیروز ارجمند حضور داشتند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: