• سه شنبه ١٥ شهريور ١٤٠١-١٤:٣٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٥١٢١
امانی در واکنش به اظهارات شهردار تهران مطرح کرد: 15-90

ظرف مشارکت اجتماعی سرای محله و معتمدین محلات هستند/ کلنگ‌زنی پروژه در مردم ایجاد امید نمی‌کند، بهره‌برداری کنید

عضو شورای اسلامی شهر تهران پس از استماع گزارش شهردار در صحن شورا با بیان اینکه علاوه بر توجه به آسیب‌دیدگان شهر تهران به آسیب‌دیدگان شهرداری تهران نیز توجه کنیدگفت: ظرف مشارکت اجتماعی سرای محله و معتمدین محلات هستند

 
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران پس از استماع گزارش شهردار تهران درباره عملکرد یکساله خود گفت: از زحمات آقای زاکانی و معاونان محترم‌شان، همه مدیران شهرداری و کارکنان اداری از بابت اداره ابر شهر تهران تشکر می‌کنیم. در دو سه حادثه ملی که در کشور رخ داد شهرداری پیش قدم بود و کمک کرد. می‌خواهم شش مورد از مواردی که آقای زاکانی گفتند را تکمیل کنم و از ایشان می‌خواهم به این نکات توجه کنند.
او ادامه داد: اول؛  300 هزار پروژه نیمه تمام در کشور داریم که محصول کلنگ‌زنی دولت‌های گذشته است. در برنامه پنجم پیش‌بینی شده بود که همه این 300 هزار پروژه با تسهیلات فوق‌العاده واگذار شود که هیچ کس استقبال نکرد چون این قدر مستهلک بودند و پرونده حقوقی داشتند که هر کس می‌دید می‌فهمید به صرفه نیست و کنار می‌کشیدند.  همچنان در کشور این پروژه‌ها باقی مانده‌اند و نمی‌دانیم دولت سیزدهم می‌خواهد با این 300 هزار پروژه چه کار کند؟ 
امانی اضافه کرد: در شهرداری تهران ده‌ها هزار پروژه نیمه‌تمام ریز از سطح محله تا سطح فرامنطقه‌ای داریم. افتتاح یعنی بهره‌برداری و بهره‌برداری غیر از کلنگ‌زنی است. کلنگ‌زنی ایجاد امید نمی‌کند و بهره‌برداری ایجاد امید و اعتماد می‌کند. مردم به قدری از دولت‌های پیشین ناکارآمدی دیدند که کلنگ زنی‌های ما را جدی نمی‌گیرند. نمی‌گویم کلنگ‌زنی نشود و اگر طرحی ضرورت دارد کلنگ‌زنی شود اما خواهش می‌کنم به سمت افتتاح و بهره‌برداری پروژه‌های نیمه تمام بروید.
این عضو شورا گفت: دوم؛ نوسازی شهر تهران بر محور مدهای حمل و نقل، یک طرح خیلی بزرگ است. اگر قرار است در طرح جامع و طرح تفصیلی شهر تهران این اتفاق بیفتد راهکار و تدابیر اصلی در طرح جامع و تفصیلی پیش‌بینی شده است. اگر می‌خواهید این کار را شروع کنید حتما از یک منطقه کوچک به شکل نمونه در حد طراحی با دعوت از همه کارشناسانی که در این زمینه صاحب نظرند و با توجه به واقعیت‌های موجود شهر تهران کلید بزنید و این گونه نشود که کاری را شروع بکنید و در آن بمانید.
امانی تاکید کرد: سوم؛ از آقای زاکانی تشکر می‌کنم که به آسیب‌دیدگان بیرون شهرداری توجه کرده‌اند. در درون شهرداری اقشار آسیب پذیر داریم که مخصوصا در دوره گذشته آسیب دیدند و کنار گذاشته شدند و امیدشان این بود که اگر ما آمدیم دوباره به کار گیری شوند که همچنان به کارگیری نشدند و برخی‌ها هستند که اول صبح فقط انگشت می‌زنند و آخر وقت هم انگشت می‌زنند و  و بیکارند.  به برخی ها گفتند اعلام نیاز بیاورند.
رییس کمیته تشکیلات و منابع انسانی با بیان اینکه 1200 نفر به حق یا ناحق به هیئت‌های تخلفات اداری معرفی شدند، گفت: این افراد اقشار آسیب‌پذیر شهرداری هستند و تنها پناهگاهشان شما هستید. خواهش می‌کنم به این افراد در درون شهرداری توجه کنید. نیروهای شهرداری دوست دارند شما همدردشان باشید و بگویید شما فرزندان من هستید و هیچ فرقی برای من ندارید و تا آخرین لحظه حقوق شما را پیگیری می‌کنم.
او اضافه کرد: چهارم؛ پاور کردن مخازن جمع‌آوری پسماند یک تیغه دو لبه است. از مکانیزه کردن پسماند در تهران که در دوره آقای قالیباف شروع شد و گامی به جلو بود 15 سال می‌گذرد و باید به روز‌رسانی شود و به سمت زیرزمینی کردن مخازن پسماند برویم. پاور مخازن پسماند یک بحث موقت است و محاسن و معایبی دارد که نیازمند بررسی است. پنجم؛ محلات کم برخوردارد و  پیوست عدالت؛  عدالت باید در شهر مدنظر قرار بگیرد. ششم؛ ظرف مشارکت اجتماعی سرای محله و معتمدین محلات هستند و درحال حاضر فکر می‌کنند سیستم شهرداری تهران به آنان اعتمادی ندارد و سعی کنید اعتماد این عزیزان را به دست بیاورید و با این کار مشارکت اجتماعی صددرصد تحقق می‌یابد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: