• چهارشنبه ٩ مرداد ١٣٩٨-١١:٢٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٥٢٦٧
علیخانی در گفت‌وگو با خبرفوری :

چرا برای ساماندهی موتور سیکلت‌ها طرحی ارایه نشده است / طرح کاهش آلودگی هوا در اجرا ضعف دارد

علیخانی می‌گوید: تعداد زیادی از مشکلات گزارش شده از سوی مردم را یادداشت کردیم و به مراجع مربوطه گزارش دادیم.

 به گزارش معاونت ارتباطات و اموور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران به نقل از خبر فوری روز گذشته تعداد زیادی از شهروندان تهرانی طی تماس تلفنی مشکلات خود را با روسای چند کمیسیون شورای شهر تهران در میان گذاشتند. آمارها می‌گوید حدود ۴۸۰ تماس تلفنی برقرار شده و مشکلات شنیده شده است٬ مشکلاتی که گاه به محلات محدود می‌شد و گاه شامل طرح‌هایی می‌شد که در شورای شهر تهران به تصویب رسیده بود. در همین راستا با محمد علیخانی، رییس کمیسیون عمران- حمل و نقل و ترافیک تهران به گفت‌وگو نشستیم تا درباره گزارشات و مشکلات شهروندان تهرانی بیشتر بدانیم. 

بیشترین گزارشات مردم

علیخانی درباره بیشترین مشکلاتی که از سوی مردم گزارش شده است، گفت: تخلفات ساختمانی و تغییر کاربری ساختمان‌هایی که کاربری مسکونی داشتند و اکنون به کاربری تجاری رسیدند از مهم‌ترین مسایلی بود که برای شهروندان ایجاد مزاحمت می‌کرد.

وی ادامه داد: ساماندهی موتور سیکلت‌ها ، حضور آن‌ها در بیشتر اماکن علی الخصوص پیاده روها، مخدوش‌ بودن پلاک آن‌ها و امکان عدم گزارش آن‌ها از دیگر مشکلات شهروندان تهرانی بود.

علیخانی درباره مشکلات محلات که طی تماس تلفنی به او گزارش داده شده بود نیز تاکید کرد: سنگ‌های شکسته پیاده راه ۱۷ شهریور، نوع سنگ‌ و آسفالت به کار رفته در میدان بهارستان، سد معبر وانت بارها در نزدیک پل بعثت از جمله مشکلاتی بود که محله به محله گزارش می‌شد.

دست و پنجه نرم کردن مردم با طرح کاهش آلودگی هوا

رییس کمیسیون عمران شورای شهر تهران درباره گزارشات مردم درباره طرح کاهش آلودگی هوا و طرح زوج فرد تصریح کرد: دراین مورد هم مشکلاتی گزارش شده بود که ما تعدادی از آن‌ها را یادداشت کردیم و موارد مشترک را منتقل کردیم.

وی درخصوص پیگیری‌های شورای شهر برای مشکلات مردم درباره طرح ترافیک جدید، گفت: درباره اصل طرح باید گفت که یک حرکت روبه جلوست. برداشتن طرح زود و فرد کارشناسی شده بود. در اجرا این طرح مشکلاتی دارد که ما طی تذکراتی سعی کردیم آن را منتقل کنیم.

علیخانی ادامه داد: شورای شهر مرجع تصویب محدودیت ترافیکی نیست. در شورای ترافیک که این طرح در آن مطرح شده است، وزارت کشور و پلیس راهنمایی و رانددگی عضویت دارند و ما در شورا عضو نبودیم که ایراداتمان را به طرح وارد کنیم.

وی با انتفاد از نحوه مدیریت شهر و تصمیمات جزیره‌ای که اتخاذ می‌شود ،گفت: ما به عنوان اعضای شورا خواستار این هستیم که این طرح‌ها قبل از مصوبه شدن، در شورای شهر مطرح شوند و بعد به شورای ترافیک منتقل شوند، زیرا بعد از تصویب و اجرایی شدن به طور مثال این طرح مشکلات مردم شهر برطرف نشده است.

برای موتور سیکلت‌ها چه باید کرد؟

علیخانی در پاسخ به این پرسش که آیا شورای شهر می‌تواند برای موتور سیکلت‌ها طرحی مصوب کند یا این امر در حیطه وظایف نیروی انتظامی است نیز تاکید کرد: بسیاری از موتور سیکلت‌ها با پارک شدن در پیاده راه‌ها، تخلف می‌کنند و باعث سد معبر می‌شوند که باید نظم پیدا کنند در این مورد شورای ترافیک که هم پلیس و شهرداری عضو آن هستند، باید وارد عمل شود.

وی ادامه داد: ما گلایه داریم که در دوران مدیریت جدید چرا شهرداری هنوز برای ساماندهی حدود ۳ میلیون موتور سیکلت طرحی ارایه نداده است.

اما شما به عنوان یک شهروند تهرانی چه مشکلاتی دارید؟ در ادامه برای ما بنویسید.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: