• شنبه ١ ارديبهشت ١٤٠٣-١٦:١٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٧٠٤
علوی:

حریم عمارت کوشک امیر سلیمانی مشخص شد/ زندان هارون الرشید به مسیر گردشگری اضافه می‌شود

رئیس کمیته گردشگری و میراث فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در بازدید برخی اماکن میراثی و گردشگری، از مرمت، بازسازی و بهره برداری از کوشک امیر سلیمانی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، سید احمد علوی، رئیس کمیته گردشگری و میراث فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه بازدید از اماکن میراثی و گردشگری منطقه ۱۵ تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای بازدیدهایی که در کمیته گردشگری از اماکن میراثی و تاریخی و گردشگری شهر تهران مصوب کردیم از منطقه ۱۵ تهران بازدید کردیم.
وی با بیان اینکه منطقه ۱۵ تهران به دلیل نزدیکی با شهر ری برای همه برنامه‌ریزان حائز اهمیت است، گفت: منطقه ۱۵ تهران دارای پتانسیل های ویزه و بالقوه برای گردشگری تهران است. 
سیداحمد علوی با اشاره به بازدید خود از عمارت تاریخی کوشک امیر سلیمانی، خبر داد که این عمارت مرمت، بازسازی و به بهره برداری خواهد رسید و طرح هایی برای راه اندازی کافه کتاب و نگارخانه در این عمارت اجرایی خواهد شد. 
رئیس کمیته گردشگری و میراث فرهنگی شهر تهران با بیان اینکه حریم عمارت تاریخی کوشک امیر سلیمانی بعد از مدت ها مشخص شد، گفت: با مشخص شد حریم این عمارت از آسیب هایی که قبلا به دیوارها و بنای این ساختمان وارد می‌شد جلوگیری شده است. 
وی با اشاره به بازدید خود از مجموعه میراثی زندان هارون الرشید گفت: این مجموعه مشمول املاک اوقافی بوده و سازمان اوقاف نیز به دلیل نوع فعالیت خود برای بازسازی و در دسترس عموم قرار دادن این امکان اهتمام جدی ندارد که باید شهرداری تهران و اوقاف برای بازسازی و مرمت این مکان با ارزش برنامه ریزی کنند. 
سید احمد علوی با اشاره به ظرفیت ویژه مجموعه زندان هارون الرشید به دلیل موقعیت جغرافیایی و وجود مناطق بکر زیست محیطی از جمله قنات‌ها خاطرنشان کرد: مجموعه زندان هارون الرشید می تواند با استقبال گسترده توریست ها مواجه شود.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: