• پنج شنبه ١٦ فروردين ١٤٠٣-١٤:٠٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٦٢٤
سید احمد علوی

فرصت های از دست رفته در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

اساساً نمایشگاه‌ها محل ارائه دستاوردهای جدید در آن موضوع به اهالی فن و علاقمندان هستند که در جنب آن برای سرگرمی مراجعه کنندگان برنامه‌ها و جشنواره‌هایی هم طراحی می‌شود.
 برای ارائه دستاوردهای جدید در نمایشگاه سالانه قرآن حتماً باید دستگاه‌های متولی مانند وزارت ارشاد، سازمان اوقاف و امور خیریه، حوزه‌ علمیه، سازمان فرهنگی و هنری، صداوسیما و ... در طول سال برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری کنند. چرا که دستاورد جدید یکه شبه خلق نمی‌شود.
 هرگونه نقص در این برنامه‌ریزی، سیاستگذاری و سرمایه‌گذاری موجب توقف تولید محتوای جدید برای نمایشگاه قرآن می‌شود و در نتیجه برنامه‌های جنبی بر محتوای اصلی غالب می‌شوند.
ارتباط معنوی و اجتماعی با موضوع و محتوای اصلی نمایشگاه قرآن کریم باید مشخص شود؛ ضمن آنکه برنامه‌های جنبی هم قرار نیست از اصل محتوا فاصله زیادی داشته باشند. مثلاً برنامه‌های بازی‌های کامپیوتری کودکان و یا اسباب بازی‌هایی که ارائه می‌شود یا فروش لباس و صنایع دستی، هر کدام باید نسبت و ارتباط معنوی و اجتماعی خود را با موضوع و محتوای اصلی نمایشگاه که همان قرآن کریم است مشخص نمایند.
 نمی‌خواهم زحمات همکاران خوب خودم در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم را که در ایام ماه مبارک رمضان و تعطیلات عید نوروز شبانه روزی پای کار بودند را نادیده بگیرم که حتماً هم جای خداقوت و خسته نباشید به آنهاست ولی حتماً باید تلنگری به مسئولان مربوطه در حوزه‌های مختلف که در طول سال وظیفه برنامه‌ریزی، سیاستگذاری و سرمایه‌گذاری در امر تولید محتوای قرآنی را دارند، زده شود که چقدر در این خصوص عقب هستیم  و به قرآن مدیون مانده ایم.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: