• شنبه ٩ ارديبهشت ١٤٠٢-٢١:٤٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٦٤٧١
سید احمد علوی؛

حل مشکلات در گرو مشارکت مردم

تدوین قانون شوراهای اسلامی شهر و روستا به فرمان تاریخی حضرت امام (ره) سند دیگری از اهمیت جایگاه مردم و ارتقای نقش آنان در حاکمیت در نگاه ایشان است. معمار کبیر انقلاب و همچنین مقام معظم رهبری (مدظله العالی) همواره بر نقش مردم در تحقق آرمان های اصیل انقلاب و پیاده سازی اهداف انقلاب اسلامی اشاره و تاکید داشته اند و امر شورا و مشورت از موضوعات مهمی است که در قرآن مجید و دین مبین اسلام بر جایگاه آن تأکید شده و به دستور بنیان گذار کبیر انقلاب  اسلامی در جهت اهداف بلند و انقلابی و تحقق اصل هفتم و صدم قانون اساسی تاسیس شد.

شوراهای اسلامی شهر و روستاها تبلور واقعی خرد جمعی برای اعتلا و توسعه شهرها و روستاها در حوزه مدیریت اصولی و خدمات رسانی هر چه شایسته تر به مردم در حوزه های مختلف عمرانی، فرهنگی و اجتماعی است که در سایه تعامل و همکاری و بهره گیری از همه ظرفیت ها محقق می‌شود.

بی شک شوراهای شهر و روستا بی واسطه ترين حلقه ارتباطی مردم، با حاكميت و نماد تجلی خرد جمعی هستند. المانی ازاحترام و اکرام به شخصيت و هويت انسان و مردم عزيز ايران. نهادی که مشورت را يکی از ارکان مهم سلامت تصميم گيری  می‌داند و به بركت این اتفاق، نقش آفرینی مردم در تعیین سرنوشت خود و فضایی كه در آن زندگی می كنند، دوچندان گردید تا از قبل آن جامعه به سوی کمال سوق داده شود و هر روز بیش از گذشته شاهد بالندگی همه جانبه شهر باشیم.

شورای اسلامی شهر تهران در دوره ششم به خوبی می‌داند که برای نیل به اهداف برنامه ریزی شده هیچ راهی جز مشارکت دادن واقعی مردم برای حل معضلات و مشکلات در مدیریت شهری ندارد؛ آن‌چه امروزه توسعه و بهره‌وری خدمات شهری را تضمین می‌کند، مشارکت کلیه‌ی شهروندان در فعالیت‌های شهری است که می‌تواند مشروعیت، مقبولیت و رضایت‌مندی شهروندان را برای مدیریت شهری توأمان به ارمغان آورد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: