• چهارشنبه ٢٣ اسفند ١٤٠٢-١٠:٢٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٥٨٠
صادقی مطرح کرد:

دوره ششم «بهار» مدیریت شهری / برخی نمی خواهند موفقیت های مدیریت شهری را ببینند

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مدیریت شهری در دوره ششم تا کنون توانسته کارنامه موفقی را به ثبت برساند گفت: چه بخواهیم و چه نخواهیم مدیریت شهری در این دوره توانسته بسیاری از اقداماتی را که پیش از این مغفول مانده بود را به حالت بالفعل درآورد. اما برخی نمی خواهند واقعیت را ببینند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، احمد صادقی، عضو شورا درخصوص فعالیت مدیریت شهری در سال گذشته گفت: سال ۱۴۰۲  در حال به پایان رسیدن است و بیش از دو سال و اندی از دوره مدیریت شهری ششم می گذرد.  این در حالی است که مدیریت شهری در این دوره در حال ثبت کارنامه ای موفق و بی سابقه می باشد هرچند که برخی نمی خواهند این موفقیت ها دیده شوند و برخی ها هم نمی خواهند واقعیت را ببینند اما چه بخواهیم و چه نخواهیم مدیریت شهری در این دوره توانسته بسیاری از اقداماتی را که پیش از این مغفول مانده بود را به حالت بالفعل درآورد.
وی ادامه داد: از تحقق بودجه های سالیانه گرفته تا اتمام و تکمیل پروژه های بر زمین مانده ، از انعقاد قرار داد خرید واگن های مترو گرفته تا ورود تاکسی های برقی، از رشد بی سابقه  آسفالت ریزی در سطح معابر گرفته تا توجه ویژه به پروژه های کوچک مقیاس محله ای با هدف رفع مشکلات بر اساس درخواست شهروندان، از توجه ویژه به منابع انسانی و رفاه پرسنل گرفته تا تلاش پرداخت مطالبات پیمانکاران.همه و همه نشان از این دارد که در این دوره مدیریت شهری به اولویت ها پرداخته شده، و کار کردن و کار جهادی کردن در راس امور قرار گرفته است.
صادقی در ادامه افزود: به یقین، در این مسیر  کم و کاستی هایی وجود داشته و دارد  و هر جا که لازم بوده ما به عنوان نمایندگان مردم انتقاد سازنده داشتیم اما نباید بر واقعیت چشم بست. 
عضو شورا اظهار کرد: فقط کافی است آنانکه مدام بر مدیریت شهری می تازند؛ اندکی بر آمار ها و ارقام بنگرند تا متوجه اشتباه خود بشوند. به عنوان نمونه نگاهی بیاندازیم به میانگین سالانه اقدامات شهرداری در دو سال و اندی مدیریت شهری ششم در مقایسه با مدیریت شهری در ده سال قبل از آن.
وی در تشریح این موارد گفت: تعداد اتوبوس های نو خریداری شده به صورت میانگین سالانه در دوره حاضر رشد ۷۲ درصدی داشته است. طول خطوط بهره برداری شده مترو به صورت میانگین سالانه رشد ۴۶ درصدی  داشته و  قرار داد خرید ۹۰۴ واگن مترو نیز منعقد شده است. تعداد میادین میوه و تره بار احداث شده به صورت میانگین سالانه رشد ۱۸۸ درصدی داشته؛ تعداد فروشگاه های شهروند احداث شده به صورت میانگین سالانه رشد ۳۰۰ درصدی داشته است. میزان تحقق درآمد شهرداری نیز رشد ۲۳ درصدی داشته و این در حالی است که تعداد پروانه های صادره نزول ۳۳ درصدی و پروانه های بلند مرتبه سازی نیز نزول ۷۲ درصدی به صورت میانگین سالانه  داشته است.
صادقی گفت: یعنی مدیریت شهری در عین توجه به تحقق منابع درآمدی اهمیت حفظ  منافع شهر را نیز درک‌ کرده است.
عضو شورای شهر تهران گفت: در حوزه منابع انسانی و توجه به معیشت پرسنل می توان گفت مدیریت شهری در دوره حاضر اقدامات بی سابقه ای را انجام داده که بسته خرسند ساز نمونه بارز آن بوده است.
وی افزود: گرچه همانگونه که پیشتر اشاره شد؛ کاستی هایی وجود داشته و دارد و انتقاد هم به آن وارد است اما نباید تلاش بی وقفه همکاران ، مدیران و دست اندرکاران شهرداری را نادیده گرفت. 
صادقی در پایان یادآور شد: در ایام پایانی سال جا دارد خسته نباشید جانانه به این عزیزان بگوییم و امیدواریم در سال آینده کم و کاستی های موجود بر طرف شود تا شهر و شهروندان، شهد شیرین خدمت رسانی را بیش از پیش بچشند و احساس کنند.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: