• يکشنبه ٢٠ اسفند ١٤٠٢-١٣:٣٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٥٥٧
در صحن شورا تصویب شد 8-221

یک فوریت لایحه معافیت بهشت زهرا(س) از پرداخت سهم سود مصوبه بودجه 1402

در جریان دویست و بیست و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، لایحه «معافیت بهشت زهرا(س) از پرداخت سهم سود مندرج در بند 7 تبصره 1 مصوبه بودجه 1402» بررسی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، لایحه شهردار تهران، درخصوص معافیت بهشت زهرا(س)  از پرداخت سهم سود مندرج در بند 7 تبصره 1 مصوبه بودجه 1402 بررسی شد و تصویب یک فوریت آن با رأی موافق اکثریت، در صحن شورا، صورت گرفت.
 
محمدجواد تاجیک، مدیرعامل سازمان بهشت زهرا، در خصوص این لایحه، در توضیحاتی بیان کرد: همانطور که در متن لایحه نیز آمده است، به دلیل آنکه در صورت های مالی سال گذشته و امسال، سازمان بهشت زهرا، زیان ده بوده است؛ تقاضای معافیت از پرداخت سود سالیانه به خزانه را تقدیم شورا کردیم و گزارش های حسابرسی موجود است. 
وی در تشریح علت زیان دهی این سازمان، اذعان داشت: تمام خدمات سازمان بهشت زهرا، اعم از فروش قبر، تغسیل و تدفین، تحت پوشش یارانه دولت به مردم ارائه می گردد و نرخ دریافتی در ازای هر یک از این خدمات، بسیار پایین تر از میانگین کشوری آن و میانگین نرخ آرامستان های کلانشهر های کشور و پایین تر از بهای واقعی آن می باشد. 
وی ادامه داد: اعضای محترم شورا و شهرداری تهران، همواره ملاحظه این مهم را داشته اند که بهای این خدمات، با یک قیمت مناسب و پایینتر از میانگین سالیانه سایر آرامستان های کشور باشد.
تاجیک در پایان اظهار داشت: به دلیل آنکه منبع اصلی درآمد سازمان بهشت زهرا از فروش قبر می باشد، ما به دلایلی که ذکر شد، عملاً نتوانستیم عدد درآمدی مورد پیش بینی شورا را محقق کنیم، و به همین منظور، درخواست معافیت داریم.
 
محمد آخوندی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، در واکنش به سخنان مدیرعامل سازمان بهشت زهرا، اظهار داشت: نیازی به ارائه لایحه برای این موضوع نیست. 
وی افزود: حسابرس طبق مشاهده گزارش و صورتحساب مربوطه سازمان، در گزارش تفریغ بودجه شهرداری، ذکر می کند که این سازمان، به دلیل مذکور، سود را به خزانه واریز نکرده است. 
شربیانی، عضو شورا، در سخنانی متذکر شد: فلسفه وجودی آنکه برخی از بدنه سازمانی شهرداری تهران، در قالب شرکت و سازمان اداره بشود؛ این بوده که این سازمان و شرکت ها با آزادی عمل بیشتری از امکانات شهرداری استفاده کنند و هم به مردم خدمات بدهند؛ هم برای اداره شهر تهران، به شهرداری سود بدهند. این اتفاق متأسفانه در این دوره محقق نشده و باید تدبیری اندیشید تا این سودها تحقق یافته و در راستای بهبود مدیریت شهری، به خزانه واریز شود. 
این عضو شورا در پایان تأکید کرد: شهرداری تهران که به همه حوزه ها به صورت تحولی نگاه می کند، باید به این موضوع نیز سامان بخشی کند.
 
مهدی چمران، رئیس شورا در توضیحی خاطرنشان کرد: الان بحث یک فوریت این لایحه است و ما بحث محتوایی در هزینه های سازمان بهشت زهرا یا دیگر مسائل نداریم، هرچند آقای آخوندی نیز اظهار داشتند که نیازی به طرح این مسائل به صورت طرح و لایحه وجود ندارد. 
 
ناصر امانی، عضو شورا در توضیحی اذعان کرد: این موضوع نه تنها باید برای سازمان بهشت زهرا در نظر گرفته شود، بلکه باید برای تمام سازمان ها و شرکت های زیرمجموعه شهرداری که نمی توانند درآمد پیش بینی شده را محقق کنند نیز در نظر گرفته شود وی افزود: موافق تصویب یک فوریت این لایحه هستم.
در پایان این بررسی، تصویب یک فوریت این لایحه با اکثریت آرا به انجام رسید.
 
کد خبر: 8-221

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: