• يکشنبه ٢٠ اسفند ١٤٠٢-١١:١٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٥٥٠
چمران مطرح کرد1-221

واکنش به گزافه گویی برخی رسانه های فجازی / شهرداری وظیفه اعطای زمین‌ معوض به ارتش ندارد

رئیس شورای اسلامی شهر تهران، با انتقاد از بد فهمی برخی رسانه های فعال در فضای مجازی و تحریف در انتشار محتوای بیان شده در جلسات پیشین شورا عنوان کرد: انتشار چنین مطالبی نه تنها نافهمی است بلکه بد فهمی است؛ بهتر است این ها تاریخ را مرور کنند؛ جمهوری اسلامی منادی آزادی و احترام به همه انسان هاست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در دویست و بیست و یکمین جلسه شورای ششم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع امنیت، شهدای مدافع حرم و شهدای فلسطینی، با اشاره به روز بیستم اسفند روز ملی راهیان نور گفت: راهیان نور در واقع یک موزه جنگ زنده و الهام بخش مردم ایران است که با برخورداری از ظرفیت‌های بازگویی و تصویرسازی حماسه‌ها و جانفشانی های رزمندگان، جانبازان و شهیدان گرانقدر، فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت را در فضای جامعه احیا می‌کند و سبب ماندگاری انقلاب اسلامی در افکار عمومی می‌گردد.
وی افزود: خوشبختانه امروز شاهد این هستیم که اقدامات و حرکت های خوبی از سوی مردم، سازمانها و نهادها انجام شده که این موضوع نشان دهنده اهمیت و تاثیر این جریان بزرگ فرهنگی مردمی است.
رییس شورای شهر تهران در ادامه با بیان اینکه روز ۲۱ اسفند در تقویم رسمی ایران روز بزرگداشت نظامی گنجوی است، مقام این شاعر و داستان ‌سرای ایرانی قرن ششم هجری را گرامی داشت.
وی همچنین به دیدار اخیر رهبر انقلاب با اعضای مجلس خبرگان اشاره کرد و با تأکید بر اهمیت این دیدار و بیانات مقام معظم رهبری در چند محور مختلف از جمله وظایف خبرگان رهبری، مسائل جاری در غزه و موضوع انتخابات گفت: ایشان در فرازهایی از بیانات خود در خصوص انتخابات خطاب به حاضران گفتند که «نگذارید شیرینی تشکیل مجلس جدید در کام مردم و فضای سیاسی با طراوت کشور از بین برود و کامها تلخ بشود» از این رو بعد از هر تغییری، نو شدن فضای مجلس به خودی خود دارای طراوت خواهد شد و  مردم انتظار حرکت های جدیدی را دارند و این طراوت را نباید با بداخلاقی ها و بدگویی ها تلخ کنیم.
چمران با تأکید بر اینکه توصیه ها و سخنان مقام معظم رهبری در این دیدار به طریق اولی برای همه احاد مسئولان است؛ خاطر نشان کرد: همه ما نه تنها باید از این موارد درس گرفته بلکه باید تلاش کنیم که بر همین مدار ذکر شده حرکت کنیم و این نیرویی که داریم نباید جز خدمت به خلق مصرف شود بنابر این  امیدواریم کسانی که وظیفه نمایندگی این دوره را بر دوش دارند سعی کنند مسیر درست و حقیقت را بدور از اتلاف وقت و درگیری ها طی کنند.
وی پیشاپیش با تبریک فرارسیدن حلول ماه مبارک رمضان به همه آحاد مسلمانان جهان ضمن آرزوی بیداری مسلمانان و کنشگری ملت های بزرگ جهان در برابر ظلم، با محکوم کردن اقدامات جنایتکارانه و نسل کشی های رژیم منحوس اسرائیل این بار با ایجاد قحطی تصنعی در فلسطین عنوان کرد: این اقدام وحشیانه صهیونیست ها قطعاً روح هر انسان آگاه  و شریفی را رنج می دهد و برای ما جای تعجب دارد که این رژیم چگونه می‌تواند اعلام و اقرار کند که ما به رغم همه مخالفت های جهانی باز هم به کشتارهای مان ادامه می دهیم؟ 
رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود: آنها ادعا کردند که همه مخالفت ها برای این نسل کشی ها برای ما بی اهمیت و پوچ است و این مدل گفتار قطعا تنها به پشتوانه شیطان بزرگ امریکاست وگرنه اسرائیل به خودی خود هیچ جایگاهی را در دنیای کنونی نداشته و ندارد.
وی در خصوص شمار شهیدان زن در جنگ غزه اشاره کرد و در این باره گفت: در رسانه های اعلام شده که بطور متوسط شاهد به شهادت رسیدن روزانه 63 نفر از زنان فلسطینی هستیم که تا کنون این آمار به 9 هزار نفر رسیده است و این یک فاجعه بزرگ انسانی است. از این رو ما از ارسال نامه ای که از سوی قوه قضاییه جمهوری اسلامی به سازمان ملل مبنی بر اخراج نماینده این رژیم غاصب از مجمع حمایت از زنان صورت گرفته حمایت می کنیم.
چمران خطاب به انسان های آزادیخواه جهان اظهار کرد: با وجود این کشتارها قطعاً حضور نماینده این رژیم در چنین مجامعی عملاً تناقض بسیار آشکار و درآور است؛ آیا آنها نمی بینند چنین اتفاقات و حوادثی را؟ میبینند اما با بی شرمی تمام چشم خود را بسته اند و کوششان را به کری زده اند.
گفتنی است رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه سخنان خود در دویست و بیست و یکمین صحن علنی شورا با انتقاد از بد فهمی برخی رسانه های فعال در فضای مجازی و تحریف در انتشار محتوای بیان شده از وی در جلسات پیشین شورا عنوان کرد: در جلسه گذشته عنوان شد که انقلاب اسلامی نه فقط سبب بیداری ایران بلکه الگوی بیداری در بسیاری از کشورهای جهان بویژه در منطقه خاور میانه شده است و این آثار بیداری اسلامی در کشوهایی همچون عراق، سور یه، یمن و... غیر قابل انکار است.
وی اضافه کرد: پس از ماجراهای کمپ دیوید و کنش های دولتمردان وقت این کشورها، حالا ما می بینیم که حماس و جهاد اسلامی نه تنها مسیر درست را پیدا کردند بلکه در مسیر انقلاب نیز گام برداشتند و این مسیر بر مبنای اعتقادات مکتبی و مذهبی است و این مسیر، مسیر موفقیت و پیروزی آنهاست.   
چمران در ادامه انتقاد خود به چنین نا فهمی رسانه های فعال در بستر مجازی گفت: انتشار چنین مطالبی نه تنها نا فهمی است بلکه بد فهمی است؛ بهتر است این ها تاریخ را مرور کنند؛ در سال 1948 که اسرائیل به دنبال ابراز وجود و تاسیس بود از همان ابتدا ترور را شروع کرد؛ چه کسی مسبب این کشتارها بوده؟  
وی در پایان یادآور شد: ما کشتارهایی که در کفر قاسم و دیر یاسین رخ داد را فراموش نکردیم؛ رد خون ترور رهبران فلسطینی، دانشمندان هسته ای ما و... به کجا می رسد؟ جز اسرائیل؟ باید کمی این رسانه ها چشمانشان را باز کنند ، درست نگاه کنند و خود را از خواب غفلت بیدار کنند چرا که جمهوری اسلامی منادی آزادی و احترام به همه انسان هاست.
 
تهیه طرح تفصیلی برای خاورشهر/ احتمال برگزاری جلسه فوق العاده برای روز سه‌شنبه
مهدی چمران در حاشیه دویست و بیست و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه احتمالاً روز سه‌شنبه جلسه فوق العاده برگزار خواهد شد؛ اظهار کرد: لایحه نرخ بهای بلیط مترو امروز به شورا ارائه شده و باید بررسی شود. لایحه بودجه سازمان‌ها و شرکت‌ها نیز بررسی خواهد شد.
وی با بیان اینکه لایحه‌ای ارائه شده تا مردم از مشکلاتی که در بافت فرسوده با آن مواجه هستند رهایی پیدا کنند؛ یادآور شد: شورا طرح تفصیلی را برای خاورشهر تهیه کرده و امیدواریم امروز بررسی شود.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه مسائل پیرامون نمایشگاه شهر آفتاب را پیگیری می‌کنیم؛ خاطرنشان کرد: همین امروز مسائل پیگیری و برطرف خواهد شد.‌ قرار ما بر این بود جلسه ای در مجموعه آفتاب با حضور معتمدین محلات برگزار کنیم.
چمران با اشاره به خرابی‌ها در مترو، تصریح کرد: ما حتی یک مورد خرابی نیز نباید نداشته باشیم، اما اتفاقات رخ می‌دهد. برای مثال آتش‌سوزی در ایستگاه شوش حادثه‌ای غیرمترقبه بود. مسائل فنی، مدیریتی و گستردگی امروز مترو باعث چنین اتفاقاتی شده است. تاکید ما این است که چک‌لیست‌ها مرتبا کنترل شود.
وی افزود: ارتش گفته که باید زمین‌های معوض به ازای زمین‌های اطراف باغ گیاه‌شناسی را تحویل بگیرد که ارائه این زمین‌ها وظیفه شهرداری نیست، اما می‌تواند برای مجوزها همکاری‌ کند.
 
کد خبر: 1-221

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: