• چهارشنبه ١٦ اسفند ١٤٠٢-١٥:٢٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٥٤٦
چمران:

با تمام تلاش هایی که می کنیم باز هم شرمنده ایم/ تمام همیت خودمان را برای مردم به کار بستیم

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه همه سعی دشمن بر پمپاژ نا امیدی در لایه های مختلف جامعه است اما همیشه در این عرصه وامانده است یادآور شد: ما برآن هستیم تا تمام همیت خودمان را برای نه تنها مردم شهر تهران بلکه برای ملت بزرگ ایران به کار بگیریم و همه ما با تمام این فعالیت ها و تلاشهای صورت گرفته باز هم مدیون این مردم هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، مهدی چمران با حضور در آیین بهره برداری ۱۳۷ پروژه شهری در منطقه یک شهرداری تهران که با اعتباری بالغ بر ۴۹۰ میلیارد تومان افتتاح شد؛ ضمن تقدیر از تلاش همه مسئولان و فعالان حوزه شهری با تأکید بر اینکه خدمت به خلق سرشار از محسنات و اقدامی مؤثر در ابعاد زیستی انسان هاست؛ گفت: البته شهرداری یا خدمت می کند یا اذیت و کاری جز این دو مؤلفه ندارد؛ عده ای از مردم به زعم خودشان از آزارهای شهرداری ناراحتند و گلایه می کنند. بسیاری از مردم و شهروندان نیز از خدمات منتفع شده و ابراز رضایت دارند که امیدواریم در همه حال این خدمت ها همچنان ادامه دار باشد. چرا که راضی کردن خلق خدا برابر با راضی کردن خداوند متعال است.
وی افزود: ما مشکلات بی‌شماری در شهر تهران داریم و منطقه یک شهرداری تهران نیز به خاطر موقعیت آن  به لحاظ دارا بودن بافت قدیمی و شرایط خاص آن مبنی بر گستره باغاتی که به باغ شمیران نام داشته، دارای اهمیت فراوان است. باور داریم که فعالیت ها در این مختصات جغرافیایی بسیار سخت است. مضافاً بر اینکه ارزش افزوده ای که موضوع ساختمان سازی در این منطقه دارد؛ در قیاس با مناطق دیگر تهران قابل قیاس نیست.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تشکر ویژه مخصوص مردم و ساکنان این منطقه، اظهار داشت: همکاری مردم اگر نباشد؛ قطعاً چنین پروژه هایی آغاز و به ثمر نخواهد نشست و قطعاً منشأ این توفیقات، تعصب داشتن بر منطقه سکونتشان و پای کار بودن مردم در موضوعات مختلف زیست شهری است.
چمران با بیان اینکه این تعصب ها در آوردگاه های مختلف خود را نشان داده و یکی از این عرصه ها حضور چشمگیر و حماسه ساز در مسئله مهمی چون انتخابات اخیر بود؛ افزود: این حضور در پی حمله های روانی و هجمه های سنگین دشمنان علیه ملت ایران بود که بر طبل تحریم انتخابات می‌کوبیدند اما ملت با حضورشان، آن هم بیش از دوره گذشته، نقشه های شوم دشمنان را نقش بر آب کردند و این نشان از بیداری و آگاهی ملت بزرگی همچون ایران است.
وی با اشاره به اینکه همه سعی دشمن بر پمپاژ نا امیدی در لایه های مختلف جامعه است، اما همیشه در این عرصه وامانده است؛ یادآور شد: همین آگاهی و بیداری ملت به خارج از مرزهای ایران تسری پیدا کرد و ما همین بیداری را در فرمت های مختلف در کشورهای اسلامی همچون عراق، سوریه، یمن، لبنان و فلسطین می بینیم که به قیام های متعدد علیه کفر انجامید. اگر ایران اسلامی نبود؛ الان نه غزه ای وجود داشت که قدرت ایستادگی و مقاومتش را به جهان اثبات کند و نه یمنی که آنگونه در مقابل امریکا قد علم کرده و پرچم اقتدار برافراشته کند. 
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه ما برآن هستیم تا تمام همیت خودمان را برای نه تنها مردم شهر تهران بلکه برای ملت بزرگ ایران به کار بگیریم؛ گفت: تمام اقداماتی که در تهران صورت می گیرد در سایر استانهای کشور تأثیرگذار است؛ به طور مثال، موضوع حمل و نقل که یکی از مهمترین اقدامات مدیریت شهر تهران است به شهرهای دیگر نیز تسری یافته و آنها با الگوبرداری از ما در صدد تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی دیگر شهرهای ایران هستند.
وی ادامه داد: امسال مضاف بر 135 هزار میلیارد تومان بودجه جاری شهرداری تهران 15 هزار میلیارد تومان تنها به بخش حمل و نقل عمومی به طور مجزا اختصاص دادیم و به بودجه عمومی شهرداری افزودیم. این مقدمه ای شد تا شهرداری تهران بتواند اقدامات مؤثری را در خرید وسایل حمل و نقل عمومی اعم از مترو، اتوبوس، تاکسی و... انجام دهد.
چمران با ذکر این نکته که ما برای تأمین 2000 دستگاه اتوبوس برای شهر تهران با شرکت های خودروساز داخلی هم قرارداد منعقد کردیم؛ خاطر نشان کرد: البته تحویل این اتوبوس ها زمان بر است و این شرکت ها ظرفیت تحویل ماهانه 50 دستگاه را به شهر تهران دارند که عملاً اثرگذاری خاصی را نم‌یتوان شاهد بود و این اتفاق به مثابه ریختن یک لیوان آب در یک حوض بزرگ است. اما با ورود 2 هزار دستگاه اتوبوس خارجی، 2 هزار دستگاه اتوبوس داخلی و 500 دستگاه اتوبوس برقی حوزه حمل و نقل، شهر تهران متحول خواهد شد.
وی در پایان تصریح کرد: این انقلاب به پشتوانه همین ملت بزرگ است که استوار ایستاده. از همین رو همه این تلاشهای ما تنها خدمت کوچکی به مردم ایران و شهروندان تهرانی است و همه ما با تمام این فعالیت هاو تلاشهای صورت گرفته باز هم شرمنده و مدیون این مردم سر افراز ایران اسلامی هستیم و دعا می کنیم که توفیق این خدمتگذاری از ما سلب نگردد.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: