• سه شنبه ١٥ اسفند ١٤٠٢-١٧:٠٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٥٤٤
آقامیری: 12-220

کاهش بودجه اورهال متروی تهران در متمم بودجه ۱۴۰۲ خسارت زاست

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: در سه ماه گذشته هزار میلیارد تومان توسط شرکت مترو برای اورهال درخواست شده بود که ما در متمم به ۴۰۰ میلیارد تومان کاهش دادیم که این خسارت‌زاست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، سید محمد آقامیری در دویست و بیستمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن عذرخواهی از مردم و معطلی آنها برای آتش سوزی در ایستگاه مترو شوش، اظهار کرد: حجم بالای جابجایی مسافر در مترو ارزنده و تخصصی است و اتفاقاتی که گاهی پیش می آید در دنیا نیز اتفاق می افتد. 
وی افزود: نباید این ذهنیت ایجاد شود که تنها در ایران چنین حوادثی رخ می دهد، در تمام دنیا قطارها گاهی از ریل خارج می شوند و حوادثی پیش می آید، در سال ۱۳۹۱ به دلیل گودبرداری در ایستگاه ارم سبز، سیل وارد خط شد و تجهیزات و ۲۰ دستگاه پله برقی به طور کامل از بهره برداری خارج شدند اما اصلاحات صورت گرفت. 
آقامیری با بیان اینکه در سال ۱۳۹۸ پست RS ایستگاه آزادی دچار آتش سوزی شد، خاطرنشان کرد: در محدوده استاندارد قابل قبول برای قابلیت اطمینان تجهیزات مترو باید ۹۷ درصد به بالا باشد و در سال ۹۷ میزان آن ۹۸.۱۱ بوده و در سال ۱۴۰۲ میزان آن ۹۸.۵۰ بوده است. 
وی با بیان اینکه ما روزانه شاهد دو هزار و ۲۰۰ حرکت مسافری هستیم، گفت: یکی از مشکلات در ابتدای این دوره خالی بودن انبارهای تجهیزات بود، تجهیزات ثابت از ابتدای بهره برداری تا ۱۳۹۹به میزان ۵۳۹ میلیارد تومان خریداری شده است؛ امسال قطعات یدکی در حال ورود است اما شاهد کمبود انبار برای دپوی قطعات هستیم به طوری که شرکت مترو به دنبال انبارهای جدید است. 
رئیس کمیته عمران شورا با بیان اینکه ۴۶ رام قطار از ابتدای بهره برداری تا سال ۹۹ اورهال شده و در این دوره بیش از ۵۰ رام قطار اورهال شده است، تصریح کرد: در سه ماه گذشته هزار میلیارد تومان توسط شرکت مترو برای اورهال درخواست کرده بود که ما در متمم به ۴۰۰ میلیارد تومان کاهش دادیم که این خسارت زاست. 
وی ادامه داد: چهار هزار و ۱۸۰ نفر نیرو در سالهای قبل بدون گزینش و تخصص از اقوام مدیران به مترو اضافه شدند که در حال حاضر نمی توان از آنها استفاده کرد. 
مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران ابراز امیدواری کرد که حوادثی این چنینی دیگر پیش نیاید و از مدیریت مترو درخواست کرد که دقت بیشتری در تعمیرات و نگهداری داشته باشند. 
وی افزود: کسانی که از گذشته نام بردند، مربوط به دوره ای بود که کمتر در آن کار صورت گرفته و به میزانی که ضروری بود به مترو رسیدگی نشده بود؛ حوادث رخ می دهد اما باید سعی کنیم رخ ندهد، اگر در هند حوادث برای قطارها رخ می دهد، دلیل نمی شود که در ایران نیز شاهد حادثه باشیم.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: