• سه شنبه ٤ ارديبهشت ١٤٠٣-١٣:٤٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٧٣٢
آقامیری تأکید کرد: 6-230

ضرورت آموزش فرهنگی مادران در تربیت خانواده

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بسیاری از مشکلات فرهنگی جامعه در اثر عدم آموزش مادر خانواده است؛ بر ضرورت آموزش فرهنگی مادران در تربیت خانواده تأکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد آقامیری در دویست و سی امین جلسه صحن شورا با تأکید بر اینکه باید بخشی از تمرکز کارهای فرهنگی را روی آموزش خانواده بگذاریم، تصریح کرد: در حال حاضر  آموزش خانواده داریم؛ ولی آموزش خانواده را باید با محوریت مادر خانواده انجام دهیم. امروز یکی از مشکلات فرهنگی که در سطح جامعه داریم به خاطر عدم آموزش درست مادر خانواده است. اگر مادر خانواده درست آموزش ببیند ، در بخش های مختلف هم می تواند فرزند خانواده را درست تربیت کند و هم می تواند تأثیر ویژه و درستی روی همسرش بگذارد.
او افزود: خیلی از آسیب ها و مسائل اجتماعی که در شهر و کشور می بینیم به خاطر عدم آموزش درست مادر خانواده است. برای آموزش مادر خانواده باید برنامه های ویژه ای داشته باشیم. این کار می شود در همان مساجد که پایگاه های خیلی خوبی در محلات هست انجام داد. آموزش در بحث فرزندپروری، تربیت فرزند معارفی، همسرداری و ارتباط با عروس و داماد در اشکال مختلف و در قالب کارگاه های مشاوره ای انجام شود و صرف سخنرانی یک استاد نباشد.
آقامیری تصریح کرد: تجربه ثابت کرده کارگاه های مشاوره ای اثر بسیار خوبی دارد. در بحث سبک زندگی اسلامی باید کار کنیم چرا که این خلاءهایی که امروز در جامعه می بینیم، در خانواده ها و فرزندان و تربیت مسائل دینی آنها به خاطر این است که مادر خانواده آموزش درستی ندیده است. در واقع نه خودمان درست آموزش دیدیم که درست پدری کنیم و نه همسرانمان درست آموزش دیده اند که مادری کنند و این خلاء فرهنگی جامعه ماست.
وی در پایان گفت: اگر در این راستا یک تمرکز ویژه ای داشته باشیم و کار ویژه ای انجام دهیم بسیاری از آسیب های اجتماعی جامعه ما برطرف می شود.
 
کد خبر: 6-230

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: