• سه شنبه ١٥ اسفند ١٤٠٢-١٣:٣٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٥٣٨
آخوندی مطرح کرد: 7-220

ایجاد فرصت تاریخی برای تهران در راستای برقی‌سازی/ حمل‌ونقل برقی، تهران را متحول می‌کند

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با تأکید بر ضرورت استفاده از فرصتهای برقی سازی حمل و نقل در شهر تهران گفت: حمل‌و نقل برقی، تهران را متحول خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، محمد آخوندی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در دویست‌و بیستمین جلسه علنی شورای شهر پیرامون بررسی لایحه «اعطای مجوز به شهرداری تهران جهت انجام معاملات و انعقاد قراردادهای خرید و پذیرش سرمایه گذاری خارجی در حوزه حمل‌ونقل» اظهار کرد: بعد از تصویب یک فوریت این لایحه، امروز  لایحه «اعطای مجوز به شهرداری تهران جهت انجام معاملات و انعقاد قراردادهای خرید و پذیرش سرمایه گذاری خارجی در حوزه حمل‌ونقل» ارائه شد که می‌توان این لایحه را به عنوان یکی از مهم ترین لوایح شورای ششم شهر دانست.
وی ادامه داد: موضوع برقی سازی یکی از مهم ترین اقداماتی است که در شهر تهران می‌توان انجام داد و بعد از تصویب این لایحه در حوزه های مختلف شاهد یک تحول خواهیم بود. جلسات مشترک متعددی بین دو کمیسیون بودجه و حمل‌ونقل برگزار شد و  در یک جلسه، مسائل مالی این لایحه بررسی شد و جلسه بعدی با بخش های مختلف حمل‌ونقل درباره موضوعات فنی آن بحث و بررسی صورت گرفت.
آخوندی با اشاره به اینکه این لایحه به دلایلی باید زودتر تعیین تکلیف شود، گفت: یک فرصت تاریخی برای تهران به وجود آمده چراکه در بحث تامین مالی، ارز مورد نیاز توسط بانک مرکزی تأمین می‌شود، حذف واسطه‌ها و کاهش قیمت این ناوگان را داریم. بحث دیگر این است که طرف خارجی متعهد شده پشتیبانی لازم را در طول قرارداد و بعد از ان انجام دهد، همچنین انتقال تکنولوژی را به دنبال خواهد داشت و یکی دیگر موارد تعرفه کمرگی است که یک درصد تعیین شده و ممکن است برای سال آینده افزایش داشته باشد، همچنین با احترام به تولید کنندگان داخلی، قراردادهایی که با آنان شهرداری داشته حدود ۲ سال زمان می‌برد تا نتیجه بگیرد اما طرف چینی تعهد داده بعد از پرداخت ۲۰ درصد اولیه بعد از ۶ ماه تحویل ها انجام می‌شود.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر گفت: با این مقدمات یک تصمیم تاریخی امروز در شورای شهر گرفته می‌شود. همچنین در بودجه ۱۴۰۳ لایحه پیشنهادی، شهرداری یک بندی را تعیین کرده بود و خواستار این بودند که مجوز تمام خریدها و واردات‌ها را خارج از سقف قرارداد دهیم اما کمیسیون تلفیق، صیانت از نظر شورای شهر کرد و خواستار این بودیم که این موضوع در قالب لایحه آماده و در صحن شورا ارائه شود.
وی ضمن تشریح متن لایحه، تصریح کرد: در این لایحه قراردادها و سقف‌ها مشخص شده و اجازه به شهرداری تهران اجازه می دهیم نسبت به تهیه ناوگان حمل‌ونقل برقی اقدام کند، ردیف ها موجود است و در بودجه های سنواتی اعتبار آن مشخص خواهد شد، اعتبار اولیه در لایحه بودجه ۱۴۰۳ تعیین شده و در تبصره های بودجه تاکید شده که برای سال‌های آینده اعتبارات لازم لحاظ شود.
آخوندی با بیان اینکه در حوزه مالی و فرایندهای قرارداد توضیحات کامل بوده است، گفت: مدیرعامل بانک شهر جزییات را توضیح دادند، سئوال و ابهامی وجود ندارد. علاوه براین در تبصره بودجه مشخص کردیم که همه اقدامات انجام شده به شورا گزارش ارائه داده شود، همچنین وزارت صمت جلسات متعدد داشته و ۱۱ برند را تعیین کرده است و شهرداری هم با توجه به استدلال های مدنظر خود برند مورد نظر را انتخاب کرده است، شورای شهر صرفا باید مجوز لازم را به شهرداری دهد و در مدل اجرا نباید دخالت کنیم، پیشنهاد من این است که درباره لایحه، رأی گیری کنیم.
در نهایت،  لایحه «اعطای مجوز به شهرداری تهران جهت انجام معاملات و انعقاد قراردادهای خرید و پذیرش سرمایه گذاری خارجی در حوزه حمل‌ونقل» با حداکثر آرا تصویب شد.
 
کد خبر: 7-220

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: