• يکشنبه ٢٤ دی ١٤٠٢-١٢:٤٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٢٨٧
چمران تأکید کرد:7-208

بودجه شهرداری را به چشم طمع نگاه نکنید+گزارش تصویری

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به گزارش شهردار تهران درخصوص لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری، گفت: وقتی درخصوص میزان تحقق بودجه سخن می گوییم؛ ممکن است تلقی اشتباهی صورت بگیرد و برخی افراد از پول شهرداری به عنوان قلک استفاده کنند. به بودجه شهرداری به چشم طمع نگاه نکنید!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در دویست و هشتمین جلسه صحن شورا، خاطرنشان کرد: ذکر این نکته به دلیل بازتاب صحبت های صحن در رسانه ها ضروریست که وقتی صحبت از بودجه به میان می آید و حرف از افزایش بودجه زده می شود و شهردار می گوید ما آنقدر هزینه اضافه کردیم؛ ممکن است افرادی را وسوسه کند تا از پول شهرداری به عنوان قلک استفاده کنند! 
وی افزود: هرجا بگوییم پول ما را بدهید؛ می گویند شهرداری پول دارد. برای مثال وقتی می خواهند پول گندمکاران را بدهند از سهم شهرداری بر می دارند و می گویند شهرداری پول دارد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: زمانیکه سال 82 به شورا آمدم؛ هزینه احداث یک کیلومتر مترو، پنجاه میلیارد بود. این در حالیست که امروز، هزینه اجرای هر کیلومتر مترو ۲ هزار میلیارد تومان است.
وی افزود: قیمت اتوبوس، پارسال چهار میلیارد بود و امسال هشت میلیارد تومان شده است.
چمران ادامه داد: میزان رشد بودجه نیز به گرانی ها برمی گردد؛ اجباراً باید بودجه را افزایش دهیم و با پول سالهای گذشته هیچ بخشی نمی گذرد. کسانی به بودجه شهرداری به چشم طمع نگاه نکنند.
رئیس شورای اسلامی شهر با بیان اینکه ما با این بودجه هم باز کمبود اعتبار داریم؛ گفت: حتی با ۱۸۰ همت نیز نمی توان بافت فرسوده را نوسازی کرد و حمل و نقل را توسعه داد و آلودگی هوا را کاهش داد و بنابراین باید بودجه را زیاد کنیم تا بتوانیم نیازهای شهر را تأمین بکنیم.

 گزارش تصویری این جلسه را لینک زیر ببینید:
yun.ir/4xyl89

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: