• يکشنبه ٢٤ دی ١٤٠٢-١٠:٥٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٢٨١
پیرهادی تذکر داد:3-208

هشدار به ناایمن بودن باغ کتاب/ کوچکترین آتش سوزی در باغ کتاب قابل کنترل نیست

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران نسبت به ناایمن بودن باغ کتاب هشدار داد و گفت: کوچکترین آتش سوزی در باغ کتاب قابل کنترل نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، مهدی پیرهادی در جریان دویست و هشتمین جلسه شورای شهر  با تبریک اعیاد ماه رجب،  گفت:  گزارشی از ناایمنی ساختمان ها در شهر و ساختمان های شهرداری تهران بر اساس گزارش سازمان مدیریت بحران و سازمان آتش نشانی وجود دارد. متأسفانه برخی از ساختمان های ناایمن ساختمان های دولتی و وابسته به دولت هستند و هیچ توجیهی ندارد که ساختمان های دستگاه های دولتی و حتی خود شهرداری برای رقم کمی دچار مشکل و ناایمن باشند.
وی ادامه داد: بر اساس گزارش های رسمی برخی ساختمان ها وضعیت نامناسبی دارد. تعداد زیادی از خانواده ها به مجموعه باغ کتاب می روند در حالیکه از لحاظ ایمنی وضعیت نامناسبی دارد و کوچکترین آتش سوزی باعث خسارت های جبران ناپذیری خواهد شد و این مکان در صورت حریق، مانند انبار باروت خواهد شد. باغ کتاب از لحاظ HSE و ایمنی در برابر حریق وضعیت خوبی ندارد و در حال حاضر تاییدیه آتشنشانی را هنوز نگرفته و از شهرداری می خواهیم نه فردا بلکه امروز نسبت به برطرف کردن این مشکل اقدام کند.
پیرهادی با اشاره به افزایش آمار تصادفات در کشور و تهران، یادآور شد: چرا باید این اتفاقات بیفتد؛ بر اساس گزارشات آمار تلفات جهانی از یک میلیون و 350 هزار نفر به یک میلیون و 100 هزار نفر کاهش یافته و با این وجود چرا آمار تصادفات در کشور ما روند افزایشی دارد.
وی افزود: پلیس راهور باید گزارشی ارائه کند و دلایل این موضوع رو تشریح کنند و سازمان حمل و نقل و ترافیک و کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا نیز باید موضوع را پیگیری کنند. در بودجه سال آینده هم برای ارتقاء ایمنی ساختمان ها و هم برای کاهش تصادفات باید پیگیری های لازم را انجام داد.
 
چمران: وجود موتور سیکلت های متخلف، بحران زاست
رییس شورا، در پایان تذکر پیرهادی، اظهار کرد: وجود موتور سیکلت های متخلف، بحران زاست و آمار تصادفات را بالا برده و باید از آن جلوگیری شود. وی با اشاره بر شنیده هایی مبنی بر عزم برخورد با موتور سوارهای متخلف، اظهار کرد، متأسفانه تا الان، اقدامی در این رابطه صورت نپذیرفته است. 
رئیس شورای اسلامی شهر تهران، ضمن تشکر از برگزاری اجلاس مقدماتی احیای حقوق عامه و حقوق شهروندی، خبر از برگزاری همایش اصلی در آینده داد.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: