• شنبه ٩ دی ١٤٠٢-١٤:٣١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨١٧٣
در گفتگو با تشکری هاشمی مطرح شد؛

تردیدی در ضرورت بررسی طرح جامع و راه‌اندازی "تراموا" در شورای شهر تهران نیست

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه تردیدی در ضرورت بررسی طرح جامع حمل و نقل و راه‌اندازی تراموا در شورای شهر وجود ندارد، گفت: اگر بگوییم بررسی یا تصویب این طرح‌ها ارتباطی به شورای شهر ندارد، حرف غلطی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران،  سید جعفر تشکری هاشمی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم درباره بررسی طرح‌ جامع حمل و نقل و راه‌اندازی تراموا در شورای شهر تهران اظهار کرد: براساس وظایفی که شوراها دارند همه لوایح و طرح‌هایی که به سیاست‌ها و راهبردهای کلان اداره شهر مربوط می‌شود باید در این نهاد به تصویب برسد؛ بر این اساس بررسی طرح‌‌های جامع شهری، ترافیکی، پسماند و غیره نیز در حوزه وظایف و اختیارات شوراها و نیازمند کنترل و نظارت آنهاست.
وی ادامه داد: بنابراین اگر بگوییم بررسی یا تصویب این طرح‌ها ارتباطی به شورای شهر ندارد، حرف غلطی است؛ مهدی چمران؛ رئیس شورای شهر تهران نیز اخیراً درباره این موضوع تذکراتی داد و اعلام کرد که طرح جامع حمل و نقل تهران باید در شورای شهر بررسی شود و اجرای آن بعد از تأیید شورا امکان‌پذیر است.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تصریح کرد: در برنامه چهار ساله چهارم شهر تهران نیز به صراحت قید شده که باید اینگونه طرح‌ها از جمله طرح جامع ترافیک در شورای شهر به تصویب برسد؛ تبعاً برای اجرای هرگونه برنامه‌ای در سطح شهر نه‌تنها کلیات آن بلکه اجرای هر بخشی از آن نیازمند مصوبه شورای شهر است و این نهاد با تعیین مصوبه اجازه اجرای طرح را به شهرداری می‌دهد. 
وی با بیان اینکه شهرداری‌ها بدون اذن شورای شهر مجاز به اجرای برنامه‌ و طرحی در شهر نیستند، تأکید کرد: درباره راه‌اندازی تراموا هم بدیهی است که شهرداری باید درباره جزئیات آن توضیح دهد تا شورای شهر هم بداند پولی که قرار است برای اجرای طرح تعیین کند، ضروری و به صلاح است یا خیر. 
تشکری‌هاشمی خاطرنشان کرد: بدون تردید طرح راه‌اندازی تراموا نیز باید به شورا ارائه شود و بعد از بررسی و تأیید این نهاد به اجرا درآید در غیر این صورت شورای شهر بودجه‌ای برای اجرای طرح تعیین نخواهد کرد.
 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: