• چهارشنبه ٨ آذر ١٤٠٢-١٠:٠٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٠١٩
تشکری هاشمی اعلام کرد:

بودجه ۷۰۰ میلیارد تومانی برای تبدیل موتورسیکلت‌های بنزینی پایتخت به برقی

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران از اختصاص بودجه ۷۰۰ میلیارد تومانی شورای شهر تهران به شهرداری تهران برای تبدیل موتورسیکلت‌های بنزینی به برقی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران به نقل از ایسنا، سید جعفر تشکری هاشمی در مورد وضعیت تردد موتورسیکلت های پایتخت با تأکید بر اینکه یکی از دغدغه های شهروندان تهرانی، لجام گسیختگی موتورسیکلت های سطح شهر تهران است، گفت: این موتورسیکلت ها هیچ قاعده ای را در تردد تمکین نمی‌کنند و بی انضباطی های فراوان را در سطح شهر مشاهده می کنیم.
وی با بیان اینکه موتورسیکلت ها در آلودگی هوا و صدا نیز نقش موثری دارند، افزود: از هر بعدی به موتورسیکلت ها نگاه کنیم یک عارضه شهری محسوب می شوند و می بایست با کمک پلیس راهنمایی و رانندگی نسبت به ساماندهی آنها اقدام کرد و طبیعتاً پلیس راهور می بایست با تخلفاتی که از سوی راکبان موتورسیکلت‌ها در سطح شهر انجام می‌گیرد، برخورد قانونی داشته باشند.
تشکری هاشمی با اشاره به لزوم انجام اقدامات فرهنگی برای قانونمند کردن موتورسیکلت سواران، گفت: می‌توان با اقدامات فرهنگی و جلب مشارکت اجتماعی راکبان این ناهنجاری اجتماعی را به حداقل رساند؛ البته شورای شهر تهران نیز برای شهرداری تهران تکالیفی در حوزه موتورسیکلت ها در نظر گرفته، بگونه ای که ۷۰۰ میلیارد تومان مبحث تبدیل موتورسیکلت های بنزینی به برقی را دنبال کند.
وی تأکید کرد: اگر موتورسیکلت های بنزین سوز حذف شده و به جای آن موتورسیکلت های برقی جایگزین شوند، مشکل آلودگی هوا، آلودگی صوتی و مانورهای پرخطر و رفتارهای غیرمتعارفی که با موتورسیکلت ها انجام می شود، کاهش می یابد.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: