• يکشنبه ١٩ آذر ١٤٠٢-١٤:٣٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٠٧٨
مظفر تذکر داد:7-199

وضعیت قرمز 3 پروژه در منطقه 8

رئیس کمیته بودجه شورا در خصوص وضعیت قرمز پروژه های احداث معبر دسترسی به بوستان تمدن، احداث دور برگردان خيابان شهيد ثانی و احداث بوستان خيابان نوروزي فر در منطقه 8 تذکر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر تهران ، میثم مظفر، در یکصد و نود و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران سه پروژه " احداث معبر دسترسی به بوستان تمدن " با اعتبار مصوب 3.5 میلیارد تومان در محله کرمان، پروژه " احداث دور برگردان خيابان شهيد ثاني " با اعتبار مصوب 5 میلیارد تومان در محله دردشت و پروژه " احداث بوستان خيابان نوروزي فر " با اعتبار مصوب 3.5 میلیارد تومان در محله لشگر را از پروژه‌های مهم مصوب بودجه امسال منطقه 8 شهرداری تهران خواند.

رئیس کمیته بودجه شورا شهر تهران تشریح کرد: بوستان تمدن، در تقاطع بزرگراه امام علی(ع) با خیابان جانبازان غربی واقع شده که تنها راه ورودی آن در ضلع جنوب و از خیابان جانبازان غربی می باشد، با توجه به تردد بالای خودرو در خروجی بزرگراه مذکور به این خیابان و عدم امکان توقف در محدوده درب ورودی، بهره مندی شهروندان از این بوستان را با چالش جدی مواجه نموده است.

وی افزود: این بوستان از سه سمت شرق، غرب و شمال خروجی ندارد و در صورت بوجود آمدن هر وضعیت بحرانی در داخل پارک، هجمه شهروندان برای خروج به سمت درب جنوب خواهد بود که این مسئله موجب تجمع بیش از حد در سمتی خواهد شد که محل مناسبی برای عبور و مرور به دلیل وجود خروجی بزرگراه و موارد ذکر شده فوق نمی باشد، ایجاد معبر جدید از سمت غرب بوستان در بخشی از محوطه حیاط ایستگاه آتش نشانی واقع در خیابان کرمان راه حل قابل انجام است که دسترسی بهتر به این بوستان را ایجاد می کند و می بایست شهرداری منطقه و سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی طی یک هماهنگی نسبت به ایجاد یک معبر دسترسی از خیابان کرمان به داخل این بوستان اقدام عاجل را بعمل آورند که متأسفانه با گذشت بیش از 8 ماه از سال، پیشرفت فیزیکی این پروژه براساس خروجی سامانه کنترل پروژه شهرداری تهران صفر می باشد و به تعبیری دارای وضعیت قرمز است.

وی در خصوص پروژه دوم گفت: پروژه احداث دور برگردان خيابان شهيد ثانی با هدف کاهش بار ترافیک در محدوده میدان شقایق و خروجی بزرگراه شهید باقری به این خیابان و نهایتاً سهولت در رفت و آمد شهروندان محترم تعریف شده که متأسفانه این پروژه نیز آغاز نشده و به تعبیری دارای وضعیت قرمز است.

رئیس کمیته بودجه ادامه داد: پروژه احداث بوستان خيابان نوروزي فر در مسیل باختر تقاطع خیابان نوروزی فر نیز در جهت توسعه فضای سبز محله لشگر تعریف گردیده که متأسفانه این پروژه نیز آغاز نشده و به تعبیری دارای وضعیت قرمز است.

میثم مظفر در پایان بر حل سریعتر موانع و آغاز عملیات اجرایی این پروژه ها توسط شهرداری منطقه 8 و اعلام نتایج آن به شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: