• سه شنبه ٧ آذر ١٤٠٢-١٣:٠٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٠١١
شربیانی در نطق پیش از دستور مطرح کرد:8-196

دستاورد یک مقاومت تاریخی / ضربه فنی شدن رژیم اشغالگر قدس

عضو شورای اسلامی شهر تهران، با گرامیداشت هفته بسیج گفت: آنچه در غزه می بینیم؛ دستاورد یک مقاومت تاریخی است. امروز، رژیم اشغالگر صهیونیستی در منطقه، ضربه فنی و زمینگیر شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، جعفربندی شربیانی، عضو شورای اسلامی شهر تهران، ضمن نطقی در خصوص ناکامی اخیر رژیم صهیونیستی در جنگ غزه، و به ثمر نشستن تلاش و استقامتِ محور مقاومت سخن گفت. 
وی با برشمردن برخی از دستاورد های این مقاومت تاریخی مردم غزه اظهار داشت: رژیم اشغالگر تصوّر می کرد که زمین، هوا، زیر زمین، مرز، دریا، و زمان را به گونه ای مهار و ایمن کرده که برای دهه ها سرزمین امن برای صهیونیست ها ساخته شده است. اما با حمله پیش دستانه حماس در هفتم اکتبر، تمام رویاها و ادعاهای آنان باطل شد و به باد رفت و به معنای حقیقی کلمه "ناک اوت" شدند.
شربیانی ادامه داد: از همان ابتدای جنگ می خواستند نظام اسلامی را متهم شماره یک معرفی و برای ایجاد جنگ میان ایران و آمریکا زمینه سازی لازم را کنند که با تدابیر داهیانه و موضع گیری دقیق رهبر انقلاب در همان روزهای اول در صبحگاه مشترک پادگان امام علی (ع) رویای چندین ساله آنها بر باد رفت و "ناک اوت" شدند.
عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اظهار نظر متوهمانه رهبران آمریکا و سردمداران کابینه جنگ رژیم صهیونیستی در همان ابتدای جنگ، مبنی برآنکه کمتر از اشغال کامل غزه، تبدیل آن به زمین سوخته، خلع سلاح و نابودی کامل حماس و جهاد اسلامی و سایر گروه های مقاومت به معنای تحقیر و شکست تاریخی و ترمیم ناپذیر رژیم توخالی صهیونیستی است؛ گفت: از فرضیات و ایده ها و طرح هایی چون زمین سوخته خالی سکنه، اداره غزه بعد از جنگ توسط دولت خودگردان فلسطینی یا ترکیبی از کشورهای عربی یا سازمان ملل و .. آتش بس به حماس توانایی ، استراحت و بازسازی و آماده شدن برای ادامه حملات علیه اسرائیل، نهایتاّ رسیدند به این که اولاً با همان حماس مذاکره کنند و ثانیاً تمام شروط آنها را برای معامله اسراء بپذیرند. از آن نقطه توهمی به این نقطه واقعی رسیدند یعنی "ناک اوت" تمام عیار!
 
برای توده های عرب تا همیشه و اطلاع ثانوی مسئله اول آرمان فلسطین است
وی در ادامه نطق خود، با باطل خواندن خیال رژیم صهیونیستی مبنی بر نهایی کردن آخرین حلقه صلح این رژیم و نافرجام ماندن پیگیری پنهانی فرآیند صلح با عربستان و اسرائیل گفت:
به گمان باطل شان خیال می کردند که طرح صلح آبراهام در ادامه سلسله تاریخی قرارداد صلح اسلو و فرآیند گفتگو اعراب و فلسطینیان و اسرائیل در قالب ایده ی دولتی می توانند به توده های عرب و مسلمان بگویند که آرمان فلسطین جز خسارت و آسیب چیزی عاید آن‌ها نکرده است و باید پیرو دولت مردان  مرعوب و بعضاً خائن خود باشند که در پی نهایی کردن آخرین حلقه صلح با رژیم صهیونیستی هستند. در همین راستا با نهایی کردن فرآیند صلح با عربستان را بعنوان آخرین مرحله پیگیری و به صورت پنهانی در حال عملیاتی کردن آن بودند. اما آنچه در بین مردم عرب دوباره برانگیخته شد و در کشورهای مانند الجزایر، عراق، یمن، سوریه، اردن و ... رخ داد نشان داد که برای توده های عرب تا همیشه و اطلاع ثانوی مسئله اول آرمان فلسطین است. از این رو دستکاری افکار عمومی توده های عرب "ناک اوت" شد و فرآيند صلح در کوتاه مدت به مَحاق رفت و به فراموشی سپرده شد.
رسوایی تاریخی صهیونیست ها در منظر افکار عمومی دنیا / شکست عملیات فریب افکار عمومی
شربیانی با تأکید بر رسوایی رسانه ای صهونیسم در عملیات خود در منظر افکار عمومی جهان، اظهار داشت: در روزهای آغازین جنگ با کمک رسانه های اصلی و مسلط جریان سلطه تلاش کردند  و تا حدی هم موفق شدند یک این همانی میان داعش و حماس بسازند یا خاطره ۱۱ سپتامبر را تداعی سازند تا در پرتو این شبیه سازی ها بتوانند افکار عمومی دنیای غرب را برای توجیه و موجه جلوه دادن اقدامات جنایتکارانه بعدی شان آماده سازند. در همین راستا بود که تجاوز به دختران و زنان ، حمله به کنسرت موسیقی ، انجام عملیات به ستاد فرماندهی و بیمارستان ها و آمبولانس ها .. را با ضریب بالا مطرح و منتشر ساختند. اما در روی زمین و با گذشت زمان معلوم شد که همه آنها دروغ بزرگ رسانه ای بود و چنین شد که تمام خيابان های کشورهای اصلی درجه یک متهم به حمایت از رژیم صهیونیستی مملو از شهروندان با وجدانی شد که مشروعیت اخلاقی و ائدلوژی سردمداران کشورهای خود را به چالش می کشیدند. بسیج لندن، بسیج برلین و نیویورک و سایر شهرهای بزرگ آمریکا و کشورهای غربی به تعبیر مقام معظم رهبری نشان داد فرآيند دست کاری و ضریب افکار عمومی به شکست انجامیده و تا اطلاع ثانوی مفهوم "فلسطینی ها مظلوم این بخش از تاریخ بشری هستند" در نزد منصفان و با وجدانان بشری زنده است. بنابراین دنیای سلطه و سران جنایتکار آمریکایی صهیونیستی در به زمین نشاندن این ایده و هدف "ناک اوت" تاریخی شدند و این یعنی رسوایی تاریخی و اخلاقی صهیونیست ها در منظر افکار عمومی دنیا.
 
تغییر مرز و زمین بازی جنگ با عملکرد قهرمانانه حزب الله لبنان و انصار الله یمن
عضو شورای شهر تهران، با اشاره به عملکرد و استراتژی آمریکایی ها در این جنگ، گفت: آمریکایی ها استراتژی چند لایه ای را پیگیری کردند؛ خیالشان از دست حکام ملعون و بعضاً خائن عرب مسلمان راحت بود. در محاسباتشان اینگونه برآورد کرده بودند که اگر بتوانند با ارعاب و تهدید کشورها و گروه های محور مقاومت و عزت را کنترل کنند آنگاه اهدافشان در جنگ محقق خواهد شد اما آنچه در عمل رخ داد بازی آنها را به هم زد. 
شربیانی با جلب نگاه و تمرکز بر عملکرد سید مقاومت اظهار کرد:  به عملکرد حزب الله و سید حسن نصرالله نگاه کنید. به تدریج و به آرامی و با صبر و حوصله جبهه جنگ را در حوزه شمالی مرزهای اشغالی شروع کردند و به تعبیر دقیق سید حسن نصرالله روی زمین و نه در سخنرانی آنچه را در جنگ دیکته کرد آن شد که تمام شهرک های صهیونیستی نشین مرزهای شمالی تخلیه شد، تجهیزات و لجستیک اطلاعاتی و جاسوسی آنها در مرزهای شمالی از بین رفت مقدار قابل توجهی از توان رزمی و نظامی آنها عملا درگیر در بخش های شمالی بودند روح ترس و مهاجرت را در بخش های شمالی مستولی ساخت. اقتصاد آنها را کاملا تحت تاثیر قرار داد.
ادعای بازدارندگی تاریخی آنها را کاملا زیرسوال برد، مسئله دائمی و همیشگی مواجه و توازن قوا در مرزهای شمالی وارد مرحله ی جدیدی کرد ، تمام ادعاها و خالی بندی آنها و مخصوصا وزیر جنگ آنها دال بر همسان سازی لبنان با خاک را بی اعتبار ساخت.
وی با اشاره به  عملکرد قهرمانانه انصارالله یمن، خاطرنشان کرد: بدون شک عملکرد آنها و به گروگان گرفتن کشتی صهیونیست ها به تغییر مرز و زمین بازی جنگ را وارد فضای جدیدی کرد. به عملکرد گروه های مقاومت در عراق و سوریه و هدف قرار دادن پایگاههای آمریکایی نظر بیندازید. استراتژی آمریکایی را ناکارآمد ساخت پس در این حوزه هم "ناک اوت" شدند.
 
طرح ایجاد شکاف بین نظام اسلامی و مردم مسلمان شکست خورد
شربیانی با اشاره به تلاش مذبوحانه رسانه های نظام سلطه در ایجاد جلوه‌ای متوهمانه از عدم میل مردم به حمایت از آرمان فلسطین گفت: ادعای رسانه های وابسته به نظام سلطه اینگونه بود که صرفاً این حکومت ایران است که پشت نظریه دفاع از آرمان قدس و فلسطین ایستاده است و مردم ایران  دیگر تمایلی به حمایت از آرمان فلسطین ندارند. حتی برخی پا را فراتر گذاشته و نظام اسلامی را متهم به خالی کردن پشت حماس کردند. آنها با این ترفند به دنبال ایجاد شکاف بین مواضع رسمی، اصولی و اخلاقی بحق نظام با مردم بودند. اما با حضور گسترده و چندین باره مردم حامی مظلوم ایران اسلامی نشان داد که اولا پیوستگی و همبستگی بسیار بالایی بین توده های ایمانی و سیاست و مشی نظام در خاورمیانه و محور مقاومت و عزت وجود دارد و ثانیا تشخیص عمده افکار عمومی مردم ایران خیالشان را از "بابت" حمایت همه جانبه نظام اسلامی از آرمان فلسطین راحت است و مانند مردم عرب مسلمان و دنیای غرب نگران این نیستند که دولت مردان و حکومت های آنها پشت باطل و ظالم و جور تاریخ بایستند. از این رو تلاش های مذبوحانه رسانه ها و دنباله های نظام سلطه و شَر در ایجاد شکاف بین نظام اسلامی و مردم مسلمان کاملا "ناک اوت" شد.
 
اپوزیسیونِ بی آبرو!
این عضو شورا با اشاره به تلاش سرویس های امنیتی دنیا و دنباله های آنها در جهت ساخت اپوزیسیونی برای نظام اسلامی، گفت: آنها اپوزیسیونی ساختند که برای معدود دفعات موجود در تاریخ بشر از کشورهای خونریز دنیا خواستند که به کشور خودشان، یعنی جایی که به دنیا آمدند حمله کنند، زیر ساخت های کشور خود را نابود کنند و دقیقا طرح در نظریه زدن سر مار در تهران توسط اپوزیسیون دست ساخته و بی آبرو در تاریخ ایران بی نظیر است و مایه سرافکندگی اخلاقی آنهاست مگر میشود یک نیروی سیاسی ملی و وطن پرست که سر سوزنی خون ایرانی در وجود او باشد از برخی کشورهای قدرتمند بخواهد به ایران حمله کند. اپوزیسیونی ساختند که از صهیونیست ها هم صهیونیست تر شدند مگر می شود این حجم از جنایت ، نسل کشی، کودک کشی و خونریزی، با خاک همسان ساختن زیر ساخت ها، بیمارستان‌ها را ببینی حداقل به لحاظ اخلاقی محکوم نکنی. نگاهی به برخی از موضع گیری های سران اپوزیسیون دست ساخته سرویس های امنیتی عرب نشان می دهد که از حیث اخلاقی و انسانی به اضمحلال و تباهی کامل رسیدند. حتی بایدن و دولت مردان آنها، حتی برخی خاخام های تندرو یهودی هم برخی رفتارها را محکوم کردند اما اینها نه ، پس نظام سلطه در ساختن یک اپوزیسیون با آبرو و ملی، که سر سوزنی مورد قبول ملت این واقع شود. بدجوری " ناک اوت" شدند.
 
حماس، هویت تاریخی غزه است
وی در ادامه نطق خود، با اشاره به دیگر شکست صهیونیست ها در القای حس عدم محبوبیت حماس در بین مردم فلسطین و عدم اقبال مردم غزه به حماس گفت: تلاش کردند تبلیغ کنند که حماس به زور خود را به غزه تحمیل کرده است. مردم غزه حماس را نمی خواهند. تبلیغات در باب اینکه سران حماس در کاخ های خود در قطر و غیره زندگی می کنند هم در راستای همین نظریه بود. تلاش کردند با ریختن اعلامیه های فراوان در شمال و سایر نقاط غزه به مردم بگویند که کوچ کنید اما آنچه در عمل اتفاق افتاد این نظریه خبیثانه و تفرقه افکانه آنها را "ناک اوت" کرد چرا که فرزندان و بستگان سران حماس و حزب الله در این جنگ به شهادت رسیدند و نشان دادند کارآقازادگی برای آنها شهادت است. حماس نماد مظلومیت و آه ملتی ست که چندین دهه دچار انواع ظلم های تاریخی قرار گرفته است. حماس همان هوبت تاریخی غزه است و غزه حماس است. نه تنها حماس غزه است بلکه حماس، کرانه باختری و فلسطین مظلوم هم هست.
این میزان بمب و آتش در هیچ زمانی از تاریخ بشر با این حجم روی آدمیان ریخته نشده بود
شربیانی با اشاره به سالها و دهه ها تلاش نظام سلطه در تبلیغ مدل حکومتی لیبرال دموکراسی غربی به افکار عمومی اظهار داشت: سالها تلاش کردند تا به افکار عمومی القا کنند که تنها و بهترین دموکراسی خاورمیانه در همین سرزمین های اشغالی و توسط صهیونیست ها بنا شده است. 
عضو شورای اسلامی شهر  تهران در ادامه، دو جمله بهت آور از وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نقل کرد و گفت: بگذارید چند نقل قول کنم از خودشان تا بدانید که تنها دموکراسی مطلوب خاورمیانه چیست؟  1- من دستور محاصره کامل را داده ام نه برق خواهد بود نه غذا نه سوخت همه چیز بسته است ما با حیوانات می جنگیم و طبق آن عمل می کنیم.  2- گزارش رسانه های آمریکایی نشان می دهد که این میزان بمب و آتش در هیچ زمانی از تاریخ بشر با این حجم روی آدمیان ریخته نشده است. اینها نه کلمات وزیر جنگ حکومت نازی ها بلکه سخنان وزیر جنگ تنها دموکراسی ادعایی خاورمیانه است.آیا بدتر از نازی ها بودن معادل ادعای تنها دموکراسی خاورمیانه است. پس در این حوزه هم "ناک اوت" شده اند.
 
امروز ایران اسلامی قطب نما جهان اسلام است
شربیانی ضمن اشاره به پس لرزه های وقوع بهار عربی و جلوه نادرستی که با تلاش رسانه‌ای صهیونیسم در افکار توده مردم عرب داشت؛ اظهار داشت: بعد از وقایع بهار عربی در بخشی از افکار عمومی مردم عرب بعد از دهه ها خطر اول به جای اسرائیل، ایران اسلامی جا انداخته شده بود. جنگ اخیر و نقش برجسته و ویژه ایران اسلامی و عمق وحشی گری و جنایت صهیونیست ها توده های عرب را متوجه این نکته ساخت که با طراحی و توطئه پیچیده ای ذهنیت آنها دستکاری تاریخی شده و نسبتی با حقیقت ندارد. نظام اسلامی تنها حامی و ملجاء حقیقت مدارانهً آرمان  فلسطین است که در این راه هزینه زیادی هم داده است. و از وفاداری خود به آن نکاسته است. از این منظر هم آنها "ناک اوت" شده اند امروز ایران اسلامی قطب نما جهان اسلام است.
 
نظریه صحیح و درست نظریه مقاومت و عزت است نه راه حل موهوم دو دولتی!
شربیانی با اشاره به راه حل پوچ و بن بستِ دو دولتی آن را بدون هیچ دستاوردی خواند و گفت: در ابتدای این جنگ برخی کشورهای عرب و منطقه را در مصر دور هم جمع کردند. بعداً در عربستان سازمان کنفرانس اسلامی تشکیل جلسه دادند. بر طبلی کوبیدند که دهه ها توخالی ست . راه حل دو دولتی! راه حلی که قطعا نظريه کشورهای های غربی و حکمت های عربی و مسلمان برای تن دادن به وضعیت حقارت بار کنونی شده است. نظریات فانتزی همچون مبارزه مدنی با رژیم صهیونیستی، تکیه و تأکید بر روی گذاره های مظلومیت و گفتمان چپ در دنیا ، روشن سازی افکار عمومی دنیا، راه حل دو دولتی ، چه در مرزهای ۱۹۶۷ و چه سایر ایده ها حول این نظریه عملاً هیچ دستاورد و خروجی واقعی برای فلسطینیان نداشته است. جنگ ۷ اکتبر نشان داد نظریه صحیح و درست اتفاقا نظریه مقاومت و عزت است. نظریه ایجاد توازن بارژیم صهیونیستی ست نظریه تاکید و تمرکز بر روی اسلام سیاسی ست. رژیم صهیونیستی زبان زور را می فهمد. پس از این منظر که اساسی ترین وجه قضیه است. نظریه غالب و مسلط جریان و هم سویان آنها کاملا " ناک اوت شد.
 
بازگشت ایران به دوره اقتدار در خاورمیانه و اوج عظمت اسلام 
این عضو شورای اسلامی شهر تهران، در انتهای نطق پیش از دستور خود، از همکاران و خبرنگاران دعوت کرد تا از منظر کلان‌تری به مسئله فلسطین توجه شود و با طرح چنین سؤالاتی، نطق خود را به پایان رساند: در مواجهه، رقابت و هماوردی و جنگ میان انقلاب اسلامی برآمده از انقلاب سال ۵۷ به رهبری امام خمینی و ادامه رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و ایدئولوژی و اسلام سیاسی برخاسته از آن و انفجار و گسترش این ایدئولوژی به خاورمیانه و حتی دنیا، با آمریکا و چند کشور اصلی همسو با او بعنوان محور شرارت و سلطه در جهان و خاورمیانه کجا قصه ایستاده ایم؟ چند دهه است که ایستاده اند تا نظام اسلامی را براندازند تا سامان خاورمیانه و سرزمین های اشغالی را آنطور که طراحی کرده اند بپیچند. در تمام این سالها نظام اسلامی استوار ایستاده است. این دوئل به کجا خواهد انجامید؟
وی گفت: وعده خداوند نصرت مؤمنان است. وعده‌ خداوند پیروزی حق بر باطل است. بیائید از این منظر به قضیه نگاه کنیم که چگونه حضرت امام خامنه ای در طول سه دهه با یک استراتژی چند لایه ی پیچیده و شگفت انگیز توانسته است این معادله تاریخی را اینگونه رقم بزند، به نحوی که هم امروز و هم آیندگان خواهند گفت: این دوره تاریخی دوره بازگشت ایران به دوره اقتدار در خاورمیانه و اوج عظمت اسلام و رویایی بودن آرمانها آن بوده است.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: