• يکشنبه ١٦ مهر ١٤٠٢-١١:٤٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٧٦٠٢
شربیانی:4-181

فلسطین مسئله اول و مهم دنیای اسلام است

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران، با اشاره به آغاز عملیات "طوفان الاقصی" تأکید کرد که امروز، مسئله اول و مهم دنیای اسلام موضوع فلسطین است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، جعفر شربیانی، عضو هیئت رئیسه شورا ضمن گرامیداشت هفته نیروی انتظامی و یاد و خاطره شهدای این نهاد نظامی، در خصوص عملیات "طوفان الاقصی" که روز گذشته در غزه انجام شد؛ اظهار داشت: استراتژی و گفتمان مقاومت به عنوان نماد اصلی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران و طراحی مقام معظم رهبری به عنوان سرفصلی که در چند دهه گذشته پیگیری شده امروز نتایج خود را نمایان کرده و درخشان بودن این نتایج را از مقایسه آن با سابقه تاریخی جنگ‌های متعددی که میان اعراب و اسرائیل در گرفته است، نشان می‌دهد؛ نتیجه همه آن جنگ‌ها در ۵، ۶ دهه گذشته شکست قطعی و بسیار حقارت بار بوده است.
شربیانی ادامه داد: تعداد کشته شدگان، زخمی ها و اسیران ارتش رژیم صهیونیستی نیز بیانگر معادله جدید در تسریع نابودی این رژیم است. اینها محصول نگاه استراتژیکی است که فرمودند رژیم صهیونیستی ۲۵ سال آینده را نخواهد دید؛ نگاهی که فرمودند کرانه باختری نیز باید مسلح شود؛ محصول نگاه استراتژیکی که نماد میدانی آن سردار سرافراز اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی عزیز بود. البته چند بار این معادله معکوس شده است: نخست در سال ۲۰۰۶ توسط حزب الله لبنان و دیگری اعمال اراده حماس در آتش بس در اسرائیل و دیگر بار عملیات پیچیده، ترکیبی و ظفرمندانه دیروز. این بیانگر آن است که ایدئولوژی و چهارچوب‌های عقیدتی آن جنگ‌های شکست خورده اعم از ناسیونالیسم عربی و تفکرات چپ و یا فرآیند به اصطلاح صلح محکوم به شکست بوده است. 
وی افزود: اما این بار و دوباره تفکر، عقیده و ایدئولوژی مقاومت، ایدئولوژی امت اسلامی و ایدئولوژی وحدت بر محور اسلام سیاسی که نقطه ثقل آن در ایران اسلامی با رهبری امامین انقلاب است؛ توانست افسانه شکست ناپذیری صهیونیست‌ها را وارد معادله جدیدی کند و این معادله جدید در اتفاقات دیروز بیش از گذشته خود را نمایان کرد. مثلاً برای اولین بار، سرویس اطلاعاتی رژیمی که تصور می‌کند می‌تواند در ایران براندازی کند و هر روز برنامه جدید برای این مقصود شوم خود طراحی می‌کند؛ آنچنان غافلگیر می‌شود که از تشخیص طراحی‌های پیچیده عملیاتی اطلاعاتی، دریایی و زمینی حماس در بیخ گوش خود عاجز است.
عضو هیئت رئیسه شورا در ادامه با اشاره به عملیات "طوفان الاقصی" که روز گذشته آغاز شد؛ تصریح کرد: اتفاق دیروز از منظر دیگری نیز قابل توجه است، آیا توافقات برخی حکام، خواست اسلام و مردمان دنیای عرب است؟ آیا مسئله اول توده مردم مسلمان خاورمیانه موضوع فلسطین نیست؟ این القائاتی است که پروپاگاندای رسانه جهان استکبار دائماً در حال انتشار و پمپاژ آن در دنیاست. 
شربیانی ادامه داد: اما هیجانات، شادی‌ها، ابراز احساسات حاصل از درک وجدانی توسط مردم مسلمان خاورمیانه و نیز در اکثر شهرهای کشورمان ایران طی دیروز و امروز مشاهده شد؛ بیانگر این بود که مسئله اول و مهم دنیای اسلام موضوع فلسطین است. فلسطینی که در چنگال رژیم صهیونیستی نماد تبعیض، آپارتاید و تبدیل شدن غزه به بزرگ‌ترین زندان روی زمین شده است؛ نماد ظلم و بی‌عدالتی.
وی در پایان گفت: مبارزه با این رژیم و شکست مفتضحانه آن باعث خوشحالی آزاد مردمان دنیا می‌شود، لذا روی سخن فرمایش رهبری فرزانه در دیدار اخیر در مورد قمار نکردن بر روی اسب بازنده با حکام کشورهای عربی است که برخلاف ایده و باور خود تلاش در عادی‌سازی روابط با رژیم غاصب صهیونیستی داشتند و وجه دیگر این اسب بازنده فروپاشی درونی این رژیم غاصب است که ماهاست با تظاهرات و اعتراضات داخلی دست و پنجه نرم می‌کند. به امید نابودی کامل رژیم صهیونیستی.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: